Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC221
Ders İsmi: Psychology of Learning
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET FATİH VARLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET FATİH VARLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Öğrenmenin ne olduğunu ve bir kişinin davranışında kendini hangi yollarla gösterebileceğini açıklar
2) 3. Davranışçı öğrenme teorilerinin altında yatan temel varsayımları belirler. Farklı öğrenme yöntemlerinin farklı sonuçlarını ayırt edebilir.
3) 3. Klasik koşullanmanın nasıl oluştuğunu açıklar klasik koşullanma örneklerini ve eylem halindeki ilgili fenomenleri tanır ve bir öğretmenin veya terapistin verimsiz klasik koşullanmış tepkileri azaltmak veya ortadan kaldırmak için alabileceği en az iki farklı yaklaşımı tanımlar.
4) 4. Edimsel koşullanmanın ne olduğunu ve ne zaman meydana gelme olasılığının en yüksek olduğunu tanımlar; ayrıca, sosyal bilişsel teorinin birkaç genel ilkesini belirler; Ayrıca, sosyal bilişsel teoriye göre, çevresel faktörlerin (örneğin, pekiştirme ve ceza), bilişsel faktörlerin (örneğin, olasılıkların farkındalığı, beklentiler) ve öğrencilerin davranışlarının birbirini karşılıklı olarak etkilediği çeşitli yolları belirler.
5) 5. Modellemenin öğrencilerin davranışları üzerinde sahip olabileceği dört farklı etkiyi tanımlar ve diğer kişilerin daha iyi fiziksel, akademik ve kişilerarası beceriler edinmelerine yardımcı olmak için modellemeyi kullanabilecek çok sayıda strateji belirler. Bilişsel öğrenme teorilerinin altında yatan birkaç temel varsayımı tanımlar.
6) 6. Tolman'ın amaçlı davranışçılığı, Gestalt psikolojisi ve sözel öğrenme araştırmaları dahil olmak üzere erken bilişsel bakış açılarından ortaya çıkan temel fikirleri tanımlar.
7) 7.Şu anda popüler olan üç bilişsel bakış açısını (bilgi işleme teorisi, yapılandırmacılık ve bağlamsal teoriler) ayırt edin ve her bakış açısının insan öğrenimi ve etkili öğretim uygulamalarına ilişkin genel anlayışımıza katkıda bulunduğu yolları açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
14)
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Introduction to Learning and Behavior. Powell RA, Symbaluk DG, Honey PL. Wadsworth Cengage Learning, 3rd. Edition. Canada.
2- Human learning. Jeanne Ellis Ormrod. Pearson, 7th Edition.
Diğer Kaynaklar: 1- Introduction to Learning and Behavior. Powell RA, Symbaluk DG, Honey PL. Wadsworth Cengage Learning, 3rd. Edition. Canada.
2- Human learning. Jeanne Ellis Ormrod. Pearson, 7th Edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100