Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSC207 | ||||||||
Ders İsmi: | Research Methods in Social Sciences | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course is to develop students' scientific research and analytical thinking skills. Students will learn the logic of scientific research, and ethical process that guides research. Research design, data collection, analysis and report writing are among the skills that students will gain in this course |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sosyal bilimlerde yaygın olarak uygulanan bir dizi farklı araştırma yöntemine odaklanmaktadır. Ders, araştırma yöntemlerinin tarihsel, epistemolojik ve ontolojik temellerine giriş ile başlar. Daha sonra yaygın veri toplama yöntemleri, araştırma tasarımları ve etik ilkeler tanıtılacaktır. Daha sonra katılımcılar belirli veri analiz yöntemleri konusunda eğitim alacaklardır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Yöntem ve Araştırmada Etik Konular | İlgili Okumalar |
2) | Gözlem | İlgili Okumalar |
2) | Yarı-Deneysel Desenler | İlgili Okumalar |
3) | Anket Çalışmaları | İlgili Okumalar |
4) | Bağımsız Grup Deseni | İlgili Okumalar |
5) | Tekrarlı Ölçümler Deseni | İlgili Okumalar |
6) | Tek Denek Ölçüm Desenleri | İlgili Okumalar |
7) | Genel Tekrar | İlgili Okumalar |
8) | vize | genel tekrar |
9) | Yarı Deneysel Desenler | İlgili Okumalar |
10) | Korelasyon Kavramı | İlgili Okumalar |
11) | Güven Aralıkları | İlgili Okumalar |
12) | Geçmiş Literatürden Bazı Örnekler | İlgili Okumalar |
13) | Araştırma Raporu Yazma | İlgili Okumalar |
14) | genel tekrar | ilgili okumalar |
15) | final sınavı | genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-The Open Univesity of Hong Kong. (2012, November). Research methods in psychology. University of Hong Kong. Retrieved September 20,2022 from https://www.opentextbooks.org.hk/system/files/export/35/35300/pdf/Research_Methods_In_Psychology_35300.pdf), 2- Zikmund, W.G. (1991). Business research methods. Dyrden Press Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | 1-The Open Univesity of Hong Kong. (2012, November). Research methods in psychology. University of Hong Kong. Retrieved September 20,2022 from https://www.opentextbooks.org.hk/system/files/export/35/35300/pdf/Research_Methods_In_Psychology_35300.pdf), 2- Zikmund, W.G. (1991). Business research methods. Dyrden Press Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 1 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 5 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 4 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 5 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 1 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 5 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 1 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 5 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 4 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 1 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |