Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC207
Ders İsmi: Research Methods in Social Sciences
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The aim of this course is to develop students' scientific research and analytical thinking skills. Students will learn the logic of scientific research, and ethical process that guides research. Research design, data collection, analysis and report writing are among the skills that students will gain in this course
Dersin İçeriği: Bu ders, sosyal bilimlerde yaygın olarak uygulanan bir dizi farklı araştırma yöntemine odaklanmaktadır. Ders, araştırma yöntemlerinin tarihsel, epistemolojik ve ontolojik temellerine giriş ile başlar. Daha sonra yaygın veri toplama yöntemleri, araştırma tasarımları ve etik ilkeler tanıtılacaktır. Daha sonra katılımcılar belirli veri analiz yöntemleri konusunda eğitim alacaklardır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Alanındaki bilimsel makaleleri kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma türleri ve yöntemleri hem teorik hem de pratik olarak incelenecektir.
2) Farklı araştırma sorularına göre araştırma tasarımları yapabilme
3) Etik kurallara uygun araştırma yapabilme.
4) Görsel istatistik araçlarını kullanarak yorumlama yapmayı öğrenir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Araştırma raporu yazmayı öğrenmiş olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Yöntem ve Araştırmada Etik Konular İlgili Okumalar
2) Gözlem İlgili Okumalar
2) Yarı-Deneysel Desenler İlgili Okumalar
3) Anket Çalışmaları İlgili Okumalar
4) Bağımsız Grup Deseni İlgili Okumalar
5) Tekrarlı Ölçümler Deseni İlgili Okumalar
6) Tek Denek Ölçüm Desenleri İlgili Okumalar
7) Genel Tekrar İlgili Okumalar
8) vize genel tekrar
9) Yarı Deneysel Desenler İlgili Okumalar
10) Korelasyon Kavramı İlgili Okumalar
11) Güven Aralıkları İlgili Okumalar
12) Geçmiş Literatürden Bazı Örnekler İlgili Okumalar
13) Araştırma Raporu Yazma İlgili Okumalar
14) genel tekrar ilgili okumalar
15) final sınavı genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-The Open Univesity of Hong Kong. (2012, November). Research methods in psychology. University of Hong Kong. Retrieved September 20,2022 from https://www.opentextbooks.org.hk/system/files/export/35/35300/pdf/Research_Methods_In_Psychology_35300.pdf),
2- Zikmund, W.G. (1991). Business research methods. Dyrden Press
Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: 1-The Open Univesity of Hong Kong. (2012, November). Research methods in psychology. University of Hong Kong. Retrieved September 20,2022 from https://www.opentextbooks.org.hk/system/files/export/35/35300/pdf/Research_Methods_In_Psychology_35300.pdf),
2- Zikmund, W.G. (1991). Business research methods. Dyrden Press
Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 1
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 5
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 5
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 1
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 5
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 1
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 5
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 1
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %