Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC214
Ders İsmi: Physiological Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı psikolojinin fizyolojik mekanizmalarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, ‘’Fizyolojik Psikolojiye Giriş, Sinir Sistemi, Sinir sistemine hücresel bakış – nöronlar, Fizyolojik Psikolojide metot ve araştırma, Beyin loblarının yapı ve görevleri, Beyin hemisferleri işlev farklılıkları, Nöroplastisite, Endokrin sistem ve üreme, Duygular, Hafıza ve öğrenme, Uyku Fizyolojisi, Görme, işitme, tat alma duyularının fizyolojisi’’konularından oluşmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Fizyolojik psikolojinin temel kuramlarını incelemek.
2) 2- Fizyolojik psikoloji alanındaki güncel araştırmaların sinir sistemi hastalıklarının tanı, tedavi ve rehabilitasyonuna katkısını inceler.
3) 3- Fizyolojik sinir sistemi bozukluklarının nedenlerini anlamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyolojik Psikolojiye Giriş Konuya dair ön okumalar
2) Sinir sistemi Konuya dair ön okumalar
3) Sinir sisteminin hücresel görünümü - nöronlar Konuya dair ön okumalar
4) Fizyolojik Psikolojide Yöntemler ve Araştırmalar Konuya dair ön okumalar
5) Beyin loblarının yapısı ve işlevleri Konuya dair ön okumalar
6) Beyin yarıkürelerindeki işlevsel farklılıklar Konuya dair ön okumalar
7) Nöroplastisite Konuya dair ön okumalar
8) Ara sınav
9) Endokrin sistem ve üreme Konuya dair ön okumalar
10) Duygular Konuya dair ön okumalar
11) Hafıza ve Öğrenme Konuya dair ön okumalar
12) Uyku fizyolojisi Konuya Dair ön okumalar
13) Tat, işitme, görme duyularının fizyolojisi Konuya dair ön okumalar
14) Finalden önce genel gözden geçirme Konuya dair ön okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Carlson, N. Foundations of physiological psychology, International Edition. New York: Pearson.
2. Neil R. Carlson, Fizyolojik Psikoloji, Muzaffer Şahin(Ed.), Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1. Carlson, N. Foundations of physiological psychology, International Edition. New York: Pearson.
2. Neil R. Carlson, Fizyolojik Psikoloji, Muzaffer Şahin(Ed.), Nobel Akademik Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 3
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 3
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 3
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 3
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 3
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 3
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 3
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 3
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 3
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 3
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100