Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSC214 | ||||||||
Ders İsmi: | Physiological Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojinin fizyolojik mekanizmalarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, ‘’Fizyolojik Psikolojiye Giriş, Sinir Sistemi, Sinir sistemine hücresel bakış – nöronlar, Fizyolojik Psikolojide metot ve araştırma, Beyin loblarının yapı ve görevleri, Beyin hemisferleri işlev farklılıkları, Nöroplastisite, Endokrin sistem ve üreme, Duygular, Hafıza ve öğrenme, Uyku Fizyolojisi, Görme, işitme, tat alma duyularının fizyolojisi’’konularından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyolojik Psikolojiye Giriş | Konuya dair ön okumalar |
2) | Sinir sistemi | Konuya dair ön okumalar |
3) | Sinir sisteminin hücresel görünümü - nöronlar | Konuya dair ön okumalar |
4) | Fizyolojik Psikolojide Yöntemler ve Araştırmalar | Konuya dair ön okumalar |
5) | Beyin loblarının yapısı ve işlevleri | Konuya dair ön okumalar |
6) | Beyin yarıkürelerindeki işlevsel farklılıklar | Konuya dair ön okumalar |
7) | Nöroplastisite | Konuya dair ön okumalar |
8) | Ara sınav | |
9) | Endokrin sistem ve üreme | Konuya dair ön okumalar |
10) | Duygular | Konuya dair ön okumalar |
11) | Hafıza ve Öğrenme | Konuya dair ön okumalar |
12) | Uyku fizyolojisi | Konuya Dair ön okumalar |
13) | Tat, işitme, görme duyularının fizyolojisi | Konuya dair ön okumalar |
14) | Finalden önce genel gözden geçirme | Konuya dair ön okumalar |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Carlson, N. Foundations of physiological psychology, International Edition. New York: Pearson. 2. Neil R. Carlson, Fizyolojik Psikoloji, Muzaffer Şahin(Ed.), Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | 1. Carlson, N. Foundations of physiological psychology, International Edition. New York: Pearson. 2. Neil R. Carlson, Fizyolojik Psikoloji, Muzaffer Şahin(Ed.), Nobel Akademik Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 3 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 3 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 3 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 3 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 3 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 3 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 3 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 3 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 3 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 3 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |