Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC220
Ders İsmi: Developmental Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İREM ÖZTÜRK ANABAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin temel gelişim kuramları ve gelişim psikolojisinin ilgi alanına giren konu başlıklarındaki bilimsel gelişmelere ilişkin bilgi edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini temel gelişim kuramları, bağlanma, bilişsel gelişim, gelişimde çevresel etkiler gibi başlıklar oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gelişim psikolojisini ve ilgilendiği konu başlıklarını sıralayabilir.
2) Gelişimde kalıtım ve çevre etkisini tartışabilir.
3) Temel gelişim kuramlarını birbirleri ile farkları açısından karşılaştırabilir.
4) Farklı gelişim alanlarının yaşam boyu gelişim sürecinde nasıl bir seyir izlediğini açıklayabilir.
5) Farklı gelişim alanlarının birbiri ile nasıl bir ilişki içerisinde olduğunu açıklayabilir.
6) Gelişimde farklılıklara neden olabilecek durumları sıralayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesi ve içeriğinin tanıtılması Ders izlencesi
2) Gelişim psikolojisine giriş Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
3) Gelişim kuramları Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
4) Gelişim kuramları Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
5) Yaşamın başlangıcı ve bağlanma Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
6) Bilişsel gelişim Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
7) Bilişsel gelişim Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
8) VİZE HAFTASI
9) Sosyal-duygusal gelişim Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
10) Sosyal-duygusal gelişim Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
11) Ebeveynlik ve gelişim Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
12) Benlik ve sosyalleşme Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
13) Toplumsal cinsiyet rolleri ve cinsel gelişim Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
14) Gelişimde farklılıklar Ders kitabında ilgili bölümler ve ders sunumu
15) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Santrock, J. W. (2010). Life-span development (13th ed.). McGraw-Hill.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 5
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 5
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 5
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 5
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 5
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 4
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 5
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 5
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 3
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %