Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSC324 | ||||||||
Ders İsmi: | Industrial and Organizational Psychology II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM ÖZTÜRK ANABAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DUYSAL AŞKUN ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin endüstri ve örgüt psikolojisi alanını tanımalarını ve örgütsel davranış alanının kapsadığı kuramsal ve uygulamaya dönük konulara ilişkin bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini iş tatmini, çalışma yaşamında duygular, kişilik, değerler, motivasyon, grup ve örgütler gibi başlıklar oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi ve içeriğinin tanıtılması | Ders izlencesi |
2) | Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş | Ders kitabı: Konu 1 |
3) | Tutumlar ve iş tatmini | Ders kitabı: Konu 3 |
4) | Çalışma yaşamında duygular | Ders kitabı: Konu 4 |
5) | Çalışma yaşamında kişilik | Ders kitabı: Konu 5 |
6) | Çalışma yaşamında değerler | Ders kitabı: Konu 5 |
7) | Çalışma yaşamında algılama ve karar verme | Ders kitabı: Konu 6 |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Motivasyon-1 | Ders kitabı: Konu 7 |
10) | Motivasyon-2 | Ders kitabı: Konu 8 |
11) | Grup davranışının temelleri | Ders kitabı: Konu 9-10-11 |
12) | Liderlik | Ders kitabı: Konu 12 |
13) | Örgüt ve örgüt kültürü | Ders kitabı: Konu 16 |
14) | İnsan kaynakları yönetimi | Ders kitabı: Konu 17 |
15) | Genel değerlendirme | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Robbins, S.P. and Judge, T.A. (2013). Organisational Behavior. 15th edition, Pearson, Boston. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 5 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 5 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 4 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 4 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 4 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 4 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 4 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 5 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 4 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 5 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |