Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, klinik psikolojinin tarihsel gelişimini açıklamak, bu alandaki temel teorileri tanıtmak, bu teorileri ve temel varsayımlarını açıklamak, anormal davranış ve kişiliği açıklama yolları, teşhis ve klinik müdahale yöntemleri, klinik psikoloji alanında yapılan çalışmalar ve bu çalışmaların süreçleri ve sonuçları. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde klinik psikolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi, alanda çalışan profesyonellerin görev tanımları ve birbirleri ile ilişkileri, klinik görüşme ve gözlem becerileri, kullanılan testler ve yardımcı materyaller, ruh sağlığı tedavisinde izlenen süreçler anlatılmaktadır. , klinik görüşme oturumlarının yapılandırılması ve psikoterapi okulları tartışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Klinik Psikolojinin Tanımı |
Konularla ilgili ön okumalar |
2) |
Klinik Psikolojinin Tarihsel Gelişimi ve Bugünü |
Konularla ilişkili ön okumalar |
3) |
Klinik Değerlendirmenin Temel Özellikleri |
Konularla ilişkili ön okumalar |
4) |
Klinik psikolojide görüşme ve gözlem |
Konularla ilişkili ön okumalar |
5) |
Klinik psikolojide görüşme ve gözlem |
Konularla ilişkili ön okumalar |
6) |
Klinik Psikolojide Görüşme ve Gözlem |
Konularla ilişkili ön okumalar |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Klinik Psikolojide testlerin kullanımı |
Konularla ilişkili ön okumalar |
9) |
Klinik Müdahalelerin Temel Özellikleri |
Konularla ilişkili ön okumalar |
10) |
İlk görüşme ve oturum |
Konularla ilişkili ön okumalar |
11) |
İlk Görüşme ve Oturum |
Konularla ilişkili ön okumalar |
12) |
Psikodinamik psikoterapiler |
Konularla ilişkili ön okumalar |
13) |
Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler |
Konularla ilişkili ön okumalar |
14) |
Klinik Psikolojide Araştırma |
Konularla ilişkili ön okumalar |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma |
3 |
2) |
Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma |
4 |
3) |
Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
4) |
Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme |
4 |
5) |
Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme |
5 |
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme |
4 |
7) |
Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme |
3 |
8) |
Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme |
3 |
9) |
Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme |
3 |
10) |
Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme |
3 |
11) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
3 |