Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC441
Ders İsmi: Clinical Psychology Applications
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 4 0 10
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, klinik psikolojinin tarihsel gelişimini açıklamak, bu alandaki temel teorileri tanıtmak, bu teorileri ve temel varsayımlarını açıklamak, anormal davranış ve kişiliği açıklama yolları, teşhis ve klinik müdahale yöntemleri, klinik psikoloji alanında yapılan çalışmalar ve bu çalışmaların süreçleri ve sonuçları.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde klinik psikolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi, alanda çalışan profesyonellerin görev tanımları ve birbirleri ile ilişkileri, klinik görüşme ve gözlem becerileri, kullanılan testler ve yardımcı materyaller, ruh sağlığı tedavisinde izlenen süreçler anlatılmaktadır. , klinik görüşme oturumlarının yapılandırılması ve psikoterapi okulları tartışılır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Akademik ve uygulama alanı olarak klinik psikolojinin temel kuramlarını öğrenmek.
2) Klinik psikolojinin temel kuramlarına göre klinik değerlendirme, klinik gözlem ve görüşme, test teknikleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Kuramların temel varsayımları ve birbirleri ile ilişkileri hakkında bilgi edinme.
4) Ruh sağlığı alanında çalışan profesyonellerin ve birbirleriyle olan ilişkilerinin öğrenilmesi.
5) Psikopatolojilerin tedavi yöntemlerinin süreç ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olunması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Psikolojinin Tanımı Konularla ilgili ön okumalar
2) Klinik Psikolojinin Tarihsel Gelişimi ve Bugünü Konularla ilişkili ön okumalar
3) Klinik Değerlendirmenin Temel Özellikleri Konularla ilişkili ön okumalar
4) Klinik psikolojide görüşme ve gözlem Konularla ilişkili ön okumalar
5) Klinik psikolojide görüşme ve gözlem Konularla ilişkili ön okumalar
6) Klinik Psikolojide Görüşme ve Gözlem Konularla ilişkili ön okumalar
7) Ara Sınav
8) Klinik Psikolojide testlerin kullanımı Konularla ilişkili ön okumalar
9) Klinik Müdahalelerin Temel Özellikleri Konularla ilişkili ön okumalar
10) İlk görüşme ve oturum Konularla ilişkili ön okumalar
11) İlk Görüşme ve Oturum Konularla ilişkili ön okumalar
12) Psikodinamik psikoterapiler Konularla ilişkili ön okumalar
13) Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Konularla ilişkili ön okumalar
14) Klinik Psikolojide Araştırma Konularla ilişkili ön okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık.
Weekly lecture presentations
Diğer Kaynaklar: Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 3
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 4
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 4
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 5
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 4
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 3
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 3
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 3
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 3
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100