Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD412
Ders İsmi: Metaverse
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MERVE KARAMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MERVE KARAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenci, 21. Yüzyılın dijital yetkinliklerinin neler olduğunu, iş hayatında bu konuda duyacağı ihtiyaçlarını karşılayabilmesi amaçlanır.


Dersin İçeriği: Sanal evrenler, sanal gerçeklik kavramları, sanat ve metaverse ilişkisi, sanal oyunlar ile ilgili bilgi edinir. Metaverse ilişkin big data gibi kavramlara hakim olur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Metaverse konusu hakkında teorik bilgi sahibi olur.
2) Dijital teknolojiler ve sanal evrenler konusunda düşünsel olarak yeni ufuklar kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni dijital çağ kavramlarını öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Güncel Metaverse trendleri konusunda bilgi sahibi olur.
2) Sanat ve Metaverse ilişkisi üzerine bilgi sahibi olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgi, ders tanıtımı Yok
2) Metaverse nedir? Tanım, Metaverse giriş Yok
3) Metaverse Dijital Sanat ve NFT İlişkisi Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
4) Metaverse ve Dijital Oyunlar, Dijital Platformlar, Sanal Evren, Snow Crash Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
5) Metaverse Sanal Gerçeklik VR, Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
6) Genişletilmiş gerçeklik (extended reality/XR) ise: “AR, MR ve VR teknolojileri Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
7) Metaverse ve Sanat İlişkisi, Metaverse ilişkin video izleme Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
8) ARA SINAV Yok
9) Metaversede Sanat, Sanal Sergiler, Sanal Müzeler, Sanal Konserler vb Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
10) Metaverse ile ilgili makalelerin incelemesi Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
11) Öğrenci sunumları. (makale inceleme) Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
12) Öğrenci sunumları. (makale inceleme) Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
13) Öğrenci sunumları. (makale inceleme) Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
14) Öğrenci sunumları. (makale inceleme) Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
15) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Metaverse, Meta İnsana Hazır Mısın? – Emrah Kaya,Nemesis Yay.

Diğer Kaynaklar: Snow Crash, Neal Stephenson
Ffiske, T. P., 2020, “The Immersive Reality Revolution: How virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR) will revolutionise the world”, Independently published

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %