Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC312
Ders İsmi: Gender
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA DEMİRCİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) The students will be introduced to the concept of gender in social sciences.
2) The students will become familiar with theories that tackle gender on the individual/interactional and structural levels.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) The students will understand how gender organizes social life and power imbalances
2) The students will comprehend how gender organizes peoples’ experiences in several life domains, particularly in work and family.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) The students should gain increased sensitivity towards issues of violence against women and social inequalities/hierarchies resulting from gender.
2) The students will be introduced to critical and cross-cultural approaches in sociology and psychology.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction : Course Aims & Means -
2) What’s Gender? Why we use it as an analytical category in social sciences? Wharton, CH.1
3) Theorizing Gender -1 Kenschaft, Ch.1 , “Introduction; What’s Gender; Seven Perspectives”, 1-19
4) Theorizing Gender-2; Gender Reform Feminisms Lorber,Ch.1-4, 21-116
5) Theorizing Gender-3: Gender Resistant Feminisms Lorber, Ch.5-8, 117-192
6) Theorizing Gender-4: Gender Rebellion Feminisms Lorber, Ch. 9-13,
7) Psychology of Gender Else-Quest et. al Ch. 1, 40-71
8) MIDTERM WEEK-NO CLASS course readings and course ppt -lecture notes
9) Feminist Psychology Liss et. al., Ch.1, 12-23; 33-55
10) Gender Hierarchies & Ideologies Liss et al. , Ch. 2, 58-89
11) Gendered Bodies ; Gender and Sexuality Liss et al. Ch. 6, 232-271; Ch.7, 274-314
12) Gendered Institutions: Family Wharton, Ch. 5, 122-165
13) Gendered Institutions: Work Wharton Ch. 6, 166-199
14) Gender Based Violence Liss et. al. Ch. 12, 491-535
15) Final Exam Period course readings and lecture notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Amy S. Wharton, The Sociology of Gender; An Introduction to Theory and Research, 2005, Blackwell Publishing, UK: 2005. (FROM NOW ON WHARTON)

Lori Kenschaft et al. Gender Inequality in Our Changing World: Comparative Approach, Routlege; Taylor & Francis, NY; London, 2016. (FROM NOW ON KENSCHAFT)

Lorber, Judith, Gender Inequality: Feminist Theories and Politics, Fourth Edition, Oxford University Press, 2010. (FROM NOW ON LORBER)

Nicole M. Else-Quest & Janet Shibley Hyde, The Psychology of Women and Gender; Half the Human Experience +, Ninth Edition, Sage: USA: 2018 (FROM NOW ON ELSE-QUEST ET. AL)

Miriam Liss, Kate Richmond, Mindy J. Erchull, Psychology of Gender and Women, W.W.Norton and Company: New york ; London: 2019 (From Now on LISS ET AL)
Diğer Kaynaklar: Amy S. Wharton, The Sociology of Gender; An Introduction to Theory and Research, 2005, Blackwell Publishing, UK: 2005. (FROM NOW ON WHARTON)

Lori Kenschaft et al. Gender Inequality in Our Changing World: Comparative Approach, Routlege; Taylor & Francis, NY; London, 2016. (FROM NOW ON KENSCHAFT)

Lorber, Judith, Gender Inequality: Feminist Theories and Politics, Fourth Edition, Oxford University Press, 2010. (FROM NOW ON LORBER)

Nicole M. Else-Quest & Janet Shibley Hyde, The Psychology of Women and Gender; Half the Human Experience +, Ninth Edition, Sage: USA: 2018 (FROM NOW ON ELSE-QUEST ET. AL)

Miriam Liss, Kate Richmond, Mindy J. Erchull, Psychology of Gender and Women, W.W.Norton and Company: New york ; London: 2019 (From Now on LISS ET AL)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

5

4

6

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 3
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 3
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 4
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 3
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 5
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 4
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 3
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 5
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %