Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC424
Ders İsmi: Cognitive Neuroscience
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET FATİH VARLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET FATİH VARLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, normal ve patolojik koşullar altında davranışın altında yatan biyolojik temeller, ayrıca nöronların hücresel biyolojisi ve elektrofizyolojik özellikleri, nöroanatomi, psikofarmakoloji ve nöronların aktivitesinin duyusal algı gibi karmaşık davranışsal ve psikolojik işlevleri nasıl yönlendirdiği , motor kontrol öğrenme, beyin haritalama (qeeg,erp) ve nöroterapi hakkında temel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, davranışın biyolojik temelleri, beynin ve davranışın yaşam boyu gelişimi, algının genel ilkeleri, biyolojik ritimler ve davranışın düzenlenmesi, duygular, psikopatoloji, bilişsel sinirbilim, beyin haritalama (qeeg,erp) ve nöroterapi konularını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Temel olarak sinir sistemi yapılarını tanımlar.
2) 2- Temel nörotransmitterleri, nörofizyolojik ve nörofarmakolojik terimleri tanımlar.
3) 3- Beyin temelleri ve vücut anatomisi ve fizyolojisi hakkında temel bilgilere sahip olur.
4) 4- Ortak hız batlarını gözden geçirir
5) 5- Spektral dizi ve normal elektroensefalografi dağılımını bilir.
6) 7- İki kanallı elektroensefalografi ve kantitatif elektroensefalografi (QEEG) değerlendirmesini bilir
7) 8_ Nöroterapi protokollerini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 6- Beyin görüntülrnmesini, kantitatif elektroensefalografı uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1- John N. Domes. Getting Starting with Neurofeedback . W.W. Nortan Company, New York .
2- Thomas H. Budzynski, Helen Kogan Budzynski, James R. Evans, Andrew Abarbanel. Introduction to Quantitative EEG and Neurofeedback: Advanced Theory and Applications. Elsevier
3- Carlson N, Birkett M. Foundations of Behavioral Neuroscience, Global edition. Pearson Education Limited, UK.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

8

6

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100