Aşçılık (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Çıktıları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gastronominin temel kavramlarını, kuramlarını ve yeni akımları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklayabilme ve analiz edebilme.
2) Menü planlama, pişirme yöntemleri, sunum ve servis, malzeme tedarik ve stok uygulamaları gibi çeşitli konularda bilgi sahibi olma ve bu yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilme.
3) Türk ve dünya mutfakları hakkında bilgi, yöntem sahibi olma ve farklı alanlarını yorumlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gastronomi ve aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile yeni ürün geliştirebilme.
2) Değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilme.
3) Türk mutfağının inceliklerine hâkim olma ve Türk yemeklerini aslına uygun olarak hazırlayabilme.
4) İlk yardım bilgi ve becerisine sahip olabilme.
5) Gıda güvenliği ve kalite yönetim sistemlerini bilme ve uygulayabilme.
6) Mutfak araç gereç ve ekipmanların kullanımını ve bakımını sağlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanında edinilen bilgiler doğrultusunda birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri uygulayabilme.
2) Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip edebilmek ve iletişim kurabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Ekip içerisinde çalışabilme ve iyi iletişim kurabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme ve kriz yönetebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İş süreçlerini bilerek takım içerisinde verimli ve düzenli bir şekilde çalışabilme, ekibi organize edebilme ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilme.
2) Mutfaklarda verilen bir görevi doğru teknikler kullanarak hazırlayabilme becerisini elde edebilme.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
81 - Kişisel Hizmetler
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gastronominin temel kavramlarını, kuramlarını ve yeni akımları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklayabilme ve analiz edebilme.
2) Menü planlama, pişirme yöntemleri, sunum ve servis, malzeme tedarik ve stok uygulamaları gibi çeşitli konularda bilgi sahibi olma ve bu yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilme.
3) Türk ve dünya mutfakları hakkında bilgi, yöntem sahibi olma ve farklı alanlarını yorumlayabilme.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gastronomi ve aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile yeni ürün geliştirebilme.
2) Değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilme.
3) Türk mutfağının inceliklerine hâkim olma ve Türk yemeklerini aslına uygun olarak hazırlayabilme.
4) İlk yardım bilgi ve becerisine sahip olabilme.
5) Gıda güvenliği ve kalite yönetim sistemlerini bilme ve uygulayabilme.
6) Mutfak araç gereç ve ekipmanların kullanımını ve bakımını sağlayabilme.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanında edinilen bilgiler doğrultusunda birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri uygulayabilme.
2) Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip edebilmek ve iletişim kurabilme.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Ekip içerisinde çalışabilme ve iyi iletişim kurabilme.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme ve kriz yönetebilme.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İş süreçlerini bilerek takım içerisinde verimli ve düzenli bir şekilde çalışabilme, ekibi organize edebilme ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilme.
2) Mutfaklarda verilen bir görevi doğru teknikler kullanarak hazırlayabilme becerisini elde edebilme.
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Sıralı

1) Gastronominin temel kavramlarını, kuramlarını ve yeni akımları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklayabilme ve analiz edebilme.
2) Menü planlama, pişirme yöntemleri, sunum ve servis, malzeme tedarik ve stok uygulamaları gibi çeşitli konularda bilgi sahibi olma ve bu yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilme.
3) Türk ve dünya mutfakları hakkında bilgi, yöntem sahibi olma ve farklı alanlarını yorumlayabilme.
4) Gastronomi ve aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile yeni ürün geliştirebilme.
5) Değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilme.
6) Türk mutfağının inceliklerine hâkim olma ve Türk yemeklerini aslına uygun olarak hazırlayabilme.
7) İlk yardım bilgi ve becerisine sahip olabilme.
8) Gıda güvenliği ve kalite yönetim sistemlerini bilme ve uygulayabilme.
9) Mutfak araç gereç ve ekipmanların kullanımını ve bakımını sağlayabilme.
10) Alanında edinilen bilgiler doğrultusunda birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri uygulayabilme.
11) Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip edebilmek ve iletişim kurabilme.
12) Ekip içerisinde çalışabilme ve iyi iletişim kurabilme.
13) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme ve kriz yönetebilme.
14) İş süreçlerini bilerek takım içerisinde verimli ve düzenli bir şekilde çalışabilme, ekibi organize edebilme ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilme.
15) Mutfaklarda verilen bir görevi doğru teknikler kullanarak hazırlayabilme becerisini elde edebilme.