Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Çıktıları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket eder.
2) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
3) Nükleer tıp ve ileri teknoloji nükleer tıp görüntülemelerini bilir.
4) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilir.
5) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilir.Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını bilir.
6) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
7) Radyografi, Mamografi, Floroskopi, Anjiografi, Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG), Bilgisayarlı Tomografi (BT), Kemik mineral dansitometresi (DEXA), Ultrasonografik Görüntüleme (USG) için hasta hazırlığını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek.
2) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme.
3) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
4) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
5) Hasta ve yaralılara yaşamı tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilir.
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
7) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilir.
8) Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
9) Uygulamalarında ve raporlanmasında hasta mahremiyetine gereken özeni gösterir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Türk dilini etkin ve doğru kullanır.
2) Hasta/yaralılar, hasta yakınları ve hastane çalışanları ile hastanın durumu, halk sağlığı ve sağlık uygulamaları alanında iletişimini sürekli kılar.
3) İş yaşamında sorumluluk alır, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanır ve bu sayede özgüven kazanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu gerçekleştirir.
2) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanındaki literatürü, gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında hakim olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, karşılaştığı sorunların çözümü için düşüncelerini hasta/ yaralılar ve yakınları, uzman sağlık personeli ile yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
2) Alanında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak hem bireysel hem de ekip içerisinde uyumlu çalışır.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
72 - Sağlık
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket eder.
2) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
3) Nükleer tıp ve ileri teknoloji nükleer tıp görüntülemelerini bilir.
4) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilir.
5) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilir.Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını bilir.
6) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
7) Radyografi, Mamografi, Floroskopi, Anjiografi, Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG), Bilgisayarlı Tomografi (BT), Kemik mineral dansitometresi (DEXA), Ultrasonografik Görüntüleme (USG) için hasta hazırlığını bilir.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek.
2) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme.
3) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
4) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
5) Hasta ve yaralılara yaşamı tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilir.
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
7) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilir.
8) Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
9) Uygulamalarında ve raporlanmasında hasta mahremiyetine gereken özeni gösterir.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1) Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2) Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Türk dilini etkin ve doğru kullanır.
2) Hasta/yaralılar, hasta yakınları ve hastane çalışanları ile hastanın durumu, halk sağlığı ve sağlık uygulamaları alanında iletişimini sürekli kılar.
3) İş yaşamında sorumluluk alır, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanır ve bu sayede özgüven kazanır.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu gerçekleştirir.
2) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verir.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1) Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanındaki literatürü, gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1) Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
3) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
5) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
7) Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında hakim olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, karşılaştığı sorunların çözümü için düşüncelerini hasta/ yaralılar ve yakınları, uzman sağlık personeli ile yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
2) Alanında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak hem bireysel hem de ekip içerisinde uyumlu çalışır.
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.

Sıralı

1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket eder.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek.
3) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme.
4) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
5) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
6) Nükleer tıp ve ileri teknoloji nükleer tıp görüntülemelerini bilir.
7) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
8) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilir.
9) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilir.Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını bilir.
10) Hasta ve yaralılara yaşamı tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilir.
11) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
12) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
13) Radyografi, Mamografi, Floroskopi, Anjiografi, Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG), Bilgisayarlı Tomografi (BT), Kemik mineral dansitometresi (DEXA), Ultrasonografik Görüntüleme (USG) için hasta hazırlığını bilir.
14) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilir.
15) Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
16) Uygulamalarında ve raporlanmasında hasta mahremiyetine gereken özeni gösterir.
17) Alanındaki literatürü, gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular.
18) Türk dilini etkin ve doğru kullanır.
19) Hasta/yaralılar, hasta yakınları ve hastane çalışanları ile hastanın durumu, halk sağlığı ve sağlık uygulamaları alanında iletişimini sürekli kılar.
20) İş yaşamında sorumluluk alır, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanır ve bu sayede özgüven kazanır.
31) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu gerçekleştirir.
32) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verir.
33) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında hakim olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, karşılaştığı sorunların çözümü için düşüncelerini hasta/ yaralılar ve yakınları, uzman sağlık personeli ile yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
34) Alanında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak hem bireysel hem de ekip içerisinde uyumlu çalışır.