İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD103 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AKINER AKIN Dr. Öğr. Üyesi SEDEF ACAR Dr. Öğr. Üyesi APOSTOLOS PORİDİS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel tasarım ilkelerinin tanıtılması ve atölye çalışmaları ile bu ilkelerin çeşitli mimari araçlar ve metotlar kullanılarak, uygulamalarının yapılmasıdır. Öğrenci bu derste bir yandan mimari ilkeleri keşfederken, bir yandan da çeşitli temsil araçları tanıyarak uygulama yöntemleri keşfedecektir. Kavramlarla ilişkili metin okumaları yoluyla, anlama, sorgulama ve eleştirme becerisini kazanacaktır. Bu ders iç mimari tasarım atölyelerinin başlangıç dersidir ve ders öğrencinin sezgisinin gelişmesi yoluyla, tasarlama eylemini keşfetmesine dayanır. |
Dersin İçeriği: | Tasarımın temel kavram, ilke ve yöntemleri öğretilir. Soyutlama yöntemi ile iki ve üç boyutlu tasarım çalışmaları yaptırılır. Küçük ölçekli bir mekan projesi, temel tasarım ilkeleri ile çözdürülür. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çalışama 1 – Pattern (Örüntü) Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Çalışma 1 – Pattern (Örüntü) Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Çalışma 1 – Pattern (Örüntü) Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Çalışma 1 Jürisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Çalışma 2 – Organizasyon Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Çalışma 2 – Organizasyon Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Çalışma 2 – Organizasyon Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize - Çalışma 2 Jürisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Çalışma 3 – Gergi Strüktür Pazaryeri Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Çalışma 3 – Gergi Strüktür Pazaryeri Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Çalışma 3 – Gergi Strüktür Pazaryeri Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Çalışma 3 Jürisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Çalışma 4 – Katlama Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Çalışma 4 – Katlama Çalışmaları – kritikler | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final - Çalışma 4 Jürisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Arnheim R. , 2007, Görsel Düşünme, Metis Yayınları 2. Barthes R., 1992, Camera Lucida, Fotoğraf Üzerine Düşünceler, çev.: Akçakaya R., Altıkırkbeş Yayın 3. Berger J. ,1986, Görme Biçimleri, çev. : Salman Y. , Metis Yayınları 4. Bielefeld B. ,Khouli S. , 2007, Tasarım Fikirleri, YEM Yayın 5. Ching F., 1996, Architecture: Form Space and Order, Wiley |
Diğer Kaynaklar: | 1. Curl, J. S. , 1999, Dictionary of Architecture, Oxford Üniversitesi Yayını 2. Kandinsky, V., 1993. Sanatta Zihinsellik Üstüne, çeviri: Turan T., YKY 3. Koolhaas R. , 2014, Rem Koolhaas Öğrencilerle Söyleşiler, çev. : Dikbaş N., YEM Yayınevi 4. Lauer D. , Pentak S. , 2012, Design Basics, Wadsworth ,Boston 5. Le Corbusier, 1993, Mimarlık Öğrencileri ile Söyleşi, çev. :Fırat S. , YKY 6. Porter, T.; Archispeak, , 2006, Spon Yayınevi 7. The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, 2003, Actar 8. Tunalı İ. , 2004, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın 9. Vyzoviti S. , 2008, Folding Architecture, BISPUBLISHER |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |