İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD105 | ||||||||
Ders İsmi: | Eskiz Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
GÖKALP CEYLAN Öğr.Gör. ZÜLEYHA AYKUT Öğr.Gör. FUNDA ARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eskiz çalışmalarının tasarıma olan katkısını algılayarak geleneksel ve çağdaş eskiz tekniklerinin projede uygulanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Serbest el eskiz, kalem ve boya türleri, kolaj, fotoğraf gibi çeşitli teknikleri ve malzemeyi tanıyarak zihinsel beceri ve el becerileri kazandırmak Kurşun kalem, kuru boya, keçeli kalemler, suluboya ile çeşitli ton değerleri ve doku teknikleri kullanılarak siyah beyaz ve renkli sunuş yöntemlerinin tanıtılması. Bir projenin konseptinin belirlenerek oluşturulan konseptin bütün projeye yansıtılması ve sunuma hazırlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Ön araştırmalar |
2) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
3) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
4) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
5) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
6) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
7) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
8) | Vize | Konuyla ilgili ön okumalar |
9) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
10) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
11) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
12) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
13) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
14) | Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları | Konuyla ilgili ön okumalar |
15) | Final Jürisi | Konuyla ilgili ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Mimari Eskiz, Fatih Semerci, Elif Buluç, Fatmanur Atalay |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |