İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD107 | ||||||||
Ders İsmi: | Teknik Resim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR Öğr.Gör. AKINER AKIN Öğr.Gör. FUNDA ARSLAN Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlığın ifade tekniklerinin tanıtılması ve uygulamalar yaparak mimarlığın sunum ve standart dillerini kullanmayı kazandırmak ve mimarlık teknik dilinin terminolojisini kavratmak bu dersin temel amaçlarındandır. Bu dersi alan öğrencinin uygun sunumlar yapmak, tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek becerilerini kazanması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Temel mimari ifade becerisi verilir. Geleneksel çizim gereçleri tanıtılır. Çizgi kalınlıkları ve epür düzlemi öğretilir. Plan ve kesit mantığı aktarılır. Mimari ölçülendirme gösterilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Çizgi ve yazı çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Ortografik çizim çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Ortografik çizim çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Ortografik çizim çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Ölçek çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Merdiven çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Merdiven çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Merdiven çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final Sınavı | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ching F. , 1996, Architectural Graphics, New York 2. Pottmann, Asperl, Hofer, Kilian, 2007, Architectural Geometry, Bentley Institute Press 3. Şahinler O. , 1990, Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |