Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği, program arayüzü, vernaküler mimari. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
2) |
AutoCad komutları Line, Polyline, Xline, Ortho, Snap, Grid, Zoom, Pan, Undo, Delete, Save ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
3) |
AutoCad komutları Rectangle, Circle, Arc, Ellipse, Polygon, Viewres, Osnap, Move, Copy, Rotate, Stretch ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
4) |
AutoCad komutları Scale, Offset, Mirror, Trim, Extend, Array, Fillet, Chamfer ve uygulama çizimi. Ayrıca sunum gruplarının belirlenmesi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
5) |
Sunum gruplarının dönüşü. AutoCad komutları Layer, Linetype, Lineweight, Lwdisplay, Match ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
6) |
AutoCad komutları Options, Properties, Quickprop, Text, Hatch, Block, Explode, Joint, Divide, Ddptype ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
7) |
AutoCad komutları Plot, Annotate, Dimstyle, Exportdimstyle ve uygulama çizimi |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
8) |
Vize |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
9) |
SketchUp komutları Line, Rect, Push/Pull, Save, Model Info, Guide/Ruler ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
10) |
SketchUp komutları Circle, Polygon, Offset, Move, Rotate, Scale ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
11) |
SketchUp komutları Hide, View, Camera, Position Camera, Section Plane, Follow Me ve uygulama çizimi. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
12) |
SketchUp komutları Import, 3D Warehouse, Style, Extension, Vray, Animate ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
13) |
SketchUp komutları Measure, Dimension, Text, 3D Text, Paint Bucket, Create Material ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
14) |
Photoshop yazılımı üzerinden sunumlarda kullanılmak üzere pafta tasarımı çalışması. Öğrenci sunumları. |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön çalışmalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|