Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, dersin tanıtılması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Kavramlar ve Çağımızın İç Mekan Stilleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Çağdaş Mobilya Tasarımcıları ve Tasarımlarının Analiz Edilmesi ve Mobilya Tasarım İlkeleri / Güncel Mobilya Okumaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Modüler sistemli kitaplık tasarımı ve projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Modüler sistemli kitaplık tasarımı ve projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Farklı Biçim ve Düzenlemelerde Kullanıma Uygun Çalışma Masası Tasarımları ve Projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Farklı Biçim ve Düzenlemelerde Kullanıma Uygun Çalışma Masası Tasarımları ve Projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Teknik Gezi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Proje Sunumu |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fremdkörper (2012), Modern Furniture: 150 Years of Design, hf ULLMANN
Klaus-Jurgen and others SEMBACH (1991), Twentieth Century furniture design, Taschen GmbH
|
Diğer Kaynaklar: |
Tavşan, F. (2002), İç Mekân Stillerinin İncelenmesinde Sistematik Bir Yaklaşım Önerisi (Tez)
Çalışkan, İ. (2005), Globalleşme Sürecindeki Dünyada, Türkiye Mobilya Tasarım Anlayışındaki Değişmeler (Tez)
Mastelli, R., Kelsey J. (2001), Tradition in Contemporary Furniture, The Furniture Society; First Edition edition
Sembach, KJ. (1982), Contemporary Furniture, Hastings House Pub
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
5 |
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
5 |
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
5 |
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
5 |
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
5 |
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
5 |
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
5 |
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
5 |
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
5 |
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
5 |
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
5 |
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
5 |