İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD402 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAMİT PİLEHVARİAN Dr. Öğr. Üyesi APOSTOLOS PORİDİS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç mimarlık eğitimi süresince alınan tüm derslerde öğrenilen bilgilerin harmanlanmasını amaç edinmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bitirme Projesi, içmimarlık eğitimi sürecinde öğrencinin aldığı uygulamalı ve teorik derslerde işlenen konu ve kavramların birleşimi biçimindedir. Ders, bir içmimari projenin tasarımı, mimari ifade teknikleri ile çizilmesi ve sunulmasını beklemektedir. Verilen mekan, sınırlandırıcı ölçütleri ve potansiyeli açısından analitik düşünce bağlamında değerlendirilmeli ve bir proje konsepti oluşturulmalıdır ve tasarım süreci boyunca işletilmelidir. (En fazla 500m² mekan. 1/50, 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçekler çalışılacak. Detaylar çözülecek.) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitime Projesinin Tanıtımı | Derse ait ön okumalar |
2) | Jüri 1 | Derse ait ön okumalar |
3) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
4) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
5) | Jüri 2 | Derse ait ön okumalar |
6) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
7) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
8) | Vize - Jüri 3 | Derse ait ön okumalar |
9) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
10) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
11) | Jüri 4 | Derse ait ön okumalar |
12) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
13) | Ödev teslimi | Derse ait ön okumalar |
14) | Jüri 5 | Derse ait ön okumalar |
15) | Final Jürisi | Derse ait ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | • Architecture: Form, Space and Order. Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1996. • Interior Design, Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1987 • Principles of Design in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981. |
Diğer Kaynaklar: | Design Fundamentals. Scott R.G, McGraw Hill, 1959. Principles of Three Dimensional Design. Wucius Wong. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |