İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD210 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Medya ve Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, dijital ortamda mimari ve iç mimari proje tasarımını geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencinin 3 boyutlu modelleme teknikleri ve parametrik tasarım yoluyla, bilgisayar ortamında tasarlamayı öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İç ve dış mekanın 3 boyutlu modelleme yoluyla ifade edilmesi, perspektifler ve aksonometrik sunumlar yoluyla geliştirilecektir. Sketchup ve Rhino kullanarak, 3 boyutlu modelleme, Rhino ve Grasshopper programları kullanılarak parametrik tasarım uygulamaları, Photoshop kullanarak pafta hazırlama uygulamaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, programların kurulumu | |
2) | Sketch up- Temel modelleme | |
3) | Sketch up- Aksonometrik iç mekan | |
4) | Sketch up- Kamera-render | |
5) | Rhino- Temel modelleme, layerlar | |
6) | Rhino- Modelleme Teknikleri | |
7) | Rhino- Modelleme Teknikleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Rhino+Grasshopper Parametrik tasarım | |
10) | Rhino+Grasshopper Parametrik tasarım | |
11) | Rhino+Grasshopper Parametrik tasarım | |
12) | Render alma teknikleri | |
13) | Photoshop- Sunum Teknikleri | |
14) | Photoshop-Sunum Teknikleri | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Stevens, P.S. 1974. Patterns in Nature, Little, Brown and Company. Goulthorpe, M. 2008. Possibility of (an) Architecture, Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Eryayar, E. 2013. Tasarımcılar için Rhinoceros 3D ile yüzey modelleme, Marmara Üniversitesi Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | 1 |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | 4 |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | 3 |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | 5 |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | 5 |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | 1 |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | 5 |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | 5 |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | 5 |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | 5 |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | 5 |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 3 | % 15 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |