İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD212 | ||||||||
Ders İsmi: | Maket ile Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BERKAY BEKTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Maket malzemeleri, ölçek, mekanı 3 boyutlu kavrama prensiplerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Maket ile tasarlamanın proje tasarım sürecindeki önemi tartışılacaktır. Maket malzemelerinin tanıtılması ve çeşitli tekniklerin öğrencilere aktarılması sağlanacaktır. Uygulamalar ile 1/100 ölçekte arazi ve bina maketleri üretilecek, 1/50 ölçekte kesit maket ve rölyef maket gibi farklı teknikler, 1/20 ölçekte de iç mimari kararların yansıtıldığı iç mekân maketleri üretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Genel İçerik Ve İzlence Anlatımı, Maket Malzemelerin Tanıtımı | Ön araştırmalar |
2) | Teknikler: Arazi maketi (Topoğrafya ve çevre binalar, 1/100) | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Uygulama: Arazi Maketi | Asal Formlar, Yanal Ve Üstten Eksiltme Yöntemleri |
4) | Uygulama: Arazi Maketi | Maket çalışmaları |
5) | Teknikler: Bina Maketi (1/100 tekniği ve malzemelerin kullanımı), Asal Formlar, Yanal Ve Üstten Eksiltme Yöntemleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Uygulama: Bina Maketi, asal formlara yanal ve üst birimsel arttırmalar ve eklemeler yapma yöntemleri | Maket Çalışmaları |
7) | Uygulama: Bina Maketi, Formun Parçalanması Ve Deformasyonu, Makette Strüktür Bilgisi, Formların Bütünleştirilerek Düzenlenmesi Vize Maket Ödevi Konusunun Verilmesi | Maket çalışmaları |
8) | Vize: Maket Sunumları | Maket Çalışmaları |
9) | Teknikler: Kesit ve Rölyef maket yapımı, Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Bilgilendirme | Derse ilişkin ön okumalar |
10) | Uygulama: Kesit ve Rölyef Maket (1/50) | Maket Çalışmaları |
11) | Uygulama: Kesit ve Rölyef Maket (1/50), Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi | Maket Çalışmaları |
12) | Teknikler: İç mekan maketleri, Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi | Maket Çalışmaları |
13) | Uygulama: İç mekan Maket (1/20), Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi | Maket Çalışmaları |
14) | Uygulama: İç mekan Maket (1/20), Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi | Maket Çalışmaları |
15) | Final jürisi: Maket Sunumları | Maket Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Mimarlık Form ve Geometri / Esen Onat Form Ve Deformasyon / Alain Borie, Pierre Micheloni, Pierre Pinon Temel Tasarım / Ali Seylan |
Diğer Kaynaklar: | Ders İçi Slayt ve Örnek Maketler | Course Slides and Sample Models |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |