İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD305 | ||||||||
Ders İsmi: | Vernaküler Mimarlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste vernaküler mimarinin girdileri olarak kabul ettiği iklim, ekonomi ve kültür ile çıktıları olarak kabul ettiği malzeme, teknik ve biçim üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ara sınav öncesi teorik anlatım yapılacaktır. Ara sınav sonrasındaki kısım ise önde gelen vernaküler mimarlık örnekleri hakkında makalelerin okunması ve farklı örnekler üzerinden öğrenci sunumlarının yapılması şeklinde kurgulanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders içeriği, Vernaküler mimarlık tanımı, Girdiler-çıktılar tablosu, Kaynaklar | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Bir vernaküler mimarlık girdisi olarak İklim, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Bir vernaküler mimarlık girdisi olarak İklim, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Bir vernaküler mimarlık girdisi olarak Ekonomi, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Bir vernaküler mimarlık girdisi olarak Ekonomi, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Bir vernaküler mimarlık girdisi olarak Kültür, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Bir vernaküler mimarlık girdisi olarak Kültür, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Bir vernaküler mimarlık çıktısı olarak Malzeme, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Bir vernaküler mimarlık çıktısı olarak Malzeme, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Bir vernaküler mimarlık çıktısı olarak Teknik, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Bir vernaküler mimarlık çıktısı olarak Teknik, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Bir vernaküler mimarlık çıktısı olarak Biçim, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Bir vernaküler mimarlık çıktısı olarak Biçim, Vernaküler mimarlık örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final Jürisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | • Weber & Yannas [Eds.] — Lessons from Vernacular Architecture • Noble -- Traditional Buildings: A Global Survey of Structural Forms and Cultural Functions • Oliver [Ed.] — Encyclopadia of Vernacular Architecture of the World • Vellinga, Oliver and Bridge [Eds.] — Atlas of Vernacular Architecture of the World • instagram.com/vernaculararchitecture |
Diğer Kaynaklar: | • Fitch & Branch — Primitive Architecture and Climate • Jarzombek — Architecture of First Societies • Oliver — Dwellings: The Vernacular House World Wide • Oliver — Built to Meet Needs: Cultural Issues in Vernacular Architecture • Rapoport — House Form and Culture • Rudofsky — Architecture without Architects: A Short Introduction to Non-Pedigreed Architecture |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |