İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD307 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan ve Çevre | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ASGHAR HOJJATI Prof. Dr. HÜLYA KILIÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insanların yaşadığı tüm yapılı çevrede, özel ve kamusal alanlardaki davranışlarını, çevre davranış kuramları çerçevesinde irdelemek ve anlamaktır. Çevre davranış kuramlarının mekanları kullanımında ve biçimlenmesinde etkisi büyüktür. İnsanların özellikle algı, biliş ve sezgi yönünden mekanları anlamalarında çevre davranış kuramları, mekanlarla kurdukları ilişkilerde çevresel psikoloji dalları ile irdelenmektedir. Ders bu kuramları ve uygulamaları konu almaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini çevre-davranış kuramları oluşturmaktadır. Çevresel psikoloji kavramları, (kişisel mekan, sosyopedal sosyofugal mekanlar vb.) çevresel tasarım ve kültür gibi konular irdelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan ve Çevre kavramlarının açıklanması | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Çevre davranış kuramları tarihi | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Çevre davranış kuramları: Giriş | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Mekanın sosyal kullanımı: kalabalıklık, mahremiyet, kişisel mekan | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Bölgesellik | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Yer kuramları, yere bağlılık, yer kimliği | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Film gösterimi ve tartışma: William Whyte, The Social Life of Small Urban Spaces | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Çevresel tasarım kavramı | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Binaları ve yapılı çevreyi algılama ve değerlendirme | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Çevresel risk | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Çevresel stres | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Mekansal algı ve biliş, bilişsel haritalama, yön bulma | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Uygulama: Bilişsel haritalama | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final Sınavı | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Amos Rapoport, Theory in Environment Behavior Studies |
Diğer Kaynaklar: | Robert Bechtel, Environment and Behavior: An Introduction |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |