Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, iç mimar adaylarının sürdürülebilir malzeme ve tasarımlara yönelik bilgi ve uygulama altyapısı kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; sürdürülebilirlik, yeşil enerji politikaları, uluslararası sürdürülebilirlik sertifikaları, atıkların yeniden kullanımı konularını içermektedir. Ayrıca, bir tasarımın sürdürülebilir olması için alınması gereken önlemler de tartışılacaktır. Ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliğin tanımları, sürdürülebilir kentsel tasarım ve sürdürülebilir bina tasarımı, sürdürülebilir tasarımla ilgili ilke, strateji ve standartların analizi, sürdürülebilir şehir ve binaların incelenmesi, yaşam döngüsü değerlendirme metodolojisinin tanımı, binaların ve yapı malzemelerinin yaşam döngüleri içerisinde çevresel etkilerinin değerlendirilmesi, enerji, su ve malzemelerin korunmasına ilişkin araştırmaların yapılması, doğal ortamların korunması, şantiye planlaması, kentsel tasarım, konforlu bina tasarımı ve insan sağlığı için uygun tasarım, işbirliğinin önemi (sahip, kiracı, tesis yönetimi ve bakım sağlayıcıları), sürdürülebilir tasarımın belgelendirilmesi, LEED yeşil bina işlemleri ve bakımı (sürdürülebilir sahalar, su verimliliği, enerji ve atmosfer, malzeme ve kaynaklar, iç hava kalitesi ve yenilik). |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir tasarım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sürdürülebilir tasarım tanımı, Sürdürülebilir Tasarım mevzuatı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Sürdürülebilir Tasarım Kriterleri ve Dünyada ve Türkiye’de ilgili kuruluşlar, İklim odaklı tasarım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Kriter 1: Yerleşim ve Ulaşım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kriter 2: Sürdürülebilir Araziler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Kriter 3: Su Verimliliği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Kriter 3: Su Verimliliği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kriter 4: Enerji ve Atmosfer |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kriter 4: Enerji ve Atmosfer, LEED ve Breeam sertifikaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Kriter 5: Malzeme ve Kaynaklar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Kriter 6: İç Çevre Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kriter 7: Tasarımda Yenilik ve Bölgesel Öncelik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Kriter 8: Entegre Planlama Süreci |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|