İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD312 | ||||||||
Ders İsmi: | İklimle Dengeli Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA ARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İklim tiplerinin tasarım ilkeleri üzerine etkileri ve sürdürülebilirlik kavramlarını öğretmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | İklimi oluşturan öğeler ve iklim tipleri anlatılacaktır. Farklı iklim tiplerinin tasarıma etkisi üzerinde durulacaktır. Ayrıca, iklimle dengeli tasarımın sürdürülebilirliğe katkısı tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Mevsim, İklim, Köppen İklim Sınıflandırması | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | İklim tiplerine göre İklimle Dengeli Tasarım Ölçütleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Yönlendirme (yapı) | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Güneş: Yararlanma ve Korunma | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Rüzgar: Doğal Havalandırma | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Tekrar | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | İzlenimler | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | İzlenimler | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | İzlenimler | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | İzlenimler | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | İzlenimler | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | İzlenimler | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final Sınavı | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Burberry, P.,Practical Thermal Design in Buildings; London, 1983. Zorer, G., Yapılarda ısısal Tasarım İlkeleri; YTÜ, 1992. Givoni, B., Man, Climate and Architecture; London, Applied Science Publishers Ltd |
Diğer Kaynaklar: | Özgün ders notları Climatic Building Design, McGraw Hıll Book Company, 1992 Housing Climate and Comfort , The Architectural Press Limited, 1980. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |