İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD407 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaratıcılık ve Malzemenin Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MEHMET DERE Dr. Öğr. Üyesi APOSTOLOS PORİDİS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders günümüz iç mekan tasarımda yaratıcılık ve malzeme dilini tartışmak, sanat ve tasarım süreçleri, tasarım anlayışları ve yaklaşımlarını iç mekan tasarımı kuram ve yöntemleri ışığında gerçekleştirilen analizler ile değerlendirerek, bu doğrultuda gelecek tasarım yaklaşımlarına katkı sağlayacak öneriler sunmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, güzel sanatlar ve mimarlıkta yaratıcılıktan, duyuların mimarisine ve yaratıcılıkta malzeme kullanımına kadar çok çeşitli konuları kapsamaktadır. Dersin içeriği, öncelikle yaratıcılık kavramını aktarmaya, sonra mimari malzemelerin duyusal ve anlamsal arka planını anlamaya ve yön vermeye çalışmaktadır. Yaratıcılık ve sanatsal yaratımda malzeme kavramına giriş anlamında malzeme dili ve malzemenin dili yaratmadaki rolü farkındalığını öğrenciye sunmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Genel İçerik Ve İzlence Anlatımı Maketle “Görünmez Kentler” maketi yapmak | Ön Çalışmalar |
2) | Yaratıcılık nedir? Yaratıcılık ve Malzeme dersi genel kavramlarına giriş | ön çalışmalar |
3) | Duyusal Farkındalık ve Yaratma Süreci, Yaratıcılığın tanımı ,form ve anlam ilişkisinde hayal gücü ve yetenek kavramları | ön çalışmalar |
4) | Duyular ve Mimari Tasarımda Yaratım, Yaratıcılık ve sanatsal yaratımda malzeme kavramına giriş, Malzeme dili ve malzemenin dili yaratmadaki rolü | ön çalışmalar |
5) | Yaratıcılık ve Malzeme ilişkisi bağlamında “Cisimleşme” ve “Oyun” kavramları Uygulama: Görmeden Tasarlamak | ön çalışmalar |
6) | Yaratıcılık ve İç mekan tasarım ilişkisinde soyutlama ve iç mekan tasarım bileşenlerinin tanıtılması Uygulama: Koku haritası | ön çalışmalar |
7) | Sanatsal yaratım ve malzemenin yaratmadaki rolü ,sanat tarihsel örnekler üzerinden kolaj, hazır nesne gibi formlar üzerinden incelenmesi) Uygulama: Ses Haritası | ön çalışmalar |
8) | Vize - çalışma sunumları | ön çalışmalar |
9) | Sanatsal yaratım, malzemenin yaratmadaki rolü ve gelişen malzeme dağarcığında akımlar dahilinde incelenmesi (modern sanat) Mimari ve içmimari tasarımda Dil ve Anlam | ön çalışmalar |
10) | Yaratıcılık kavramı ve Temel İç Mekan Tasarım İlkeleri ilişkisi Malzemeler ve mimari dil 1: doğal malzemeler | ön çalışmalar |
11) | Bir mekan yaratmak deneyimi üzerine tartışma Mekânı duyumsamak, mekânı tariflemek ve mekânlar arası ilişkiler Malzemeler ve mimari dil 2: geçirgen malzemeler | ön çalışmalar |
12) | Tasarım ve sanat ilişkisinde iç mekan tasarımı tarihinden yaratıcı örneklerin incelenmesine giriş Malzemeler ve mimari dil 3: dokular | ön çalışmalar |
13) | Tasarım ve sanat ilişkisinde iç mekan tasarımı tarihinde örneklerin incelenmesi Malzeme ve yaratıcılık: Öğrenci sunumları | ön çalışmalar |
14) | Tasarım ve sanat ilişkisinde iç mekan tasarımı tarihinde örneklerin incelenmesi Malzeme ve yaratıcılık: Öğrenci sunumları | ön çalışmalar |
15) | Final jürisi - Sunumlar | Ön çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Carter, P. (2004). Material Thinking: The Theory and Practice of Creative Research. Melbourne: Melbourne University Press. Baltacıoğlu, E. N. (2003). iletişim Aracı Olarak Mekan Tasarımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Simon Dodsworth The Fundamentals of Interior Design |
Diğer Kaynaklar: | Ders İçi Slayt ve Örnek yapı incelemeleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |