İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD409 | ||||||||
Ders İsmi: | Stand Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
GÖKALP CEYLAN Dr. Öğr. Üyesi ASGHAR HOJJATI Dr. Öğr. Üyesi SEDEF ACAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fuar tasarım tarihinin kavranması, dünyada ve Türkiye’de gerçekleşmiş fuarlarının tanıtılması, fuar standı planlama ve organizasyon yeteneklerinin kazandırılması, fuar stand tasarım tarzlarının gelişen teknoloji ile incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bir sergileme çevresi olarak stand tasarımı konusunu kapsamaktadır. Ayrıca; tasarım süreci, hedef kitle ve tüketici profili araştırması, sergilenen ürün türü, malzeme ve üretim yöntemleri, sergileme tasarımında grafik tasarım uygulamaları, , marka kimliği konularına da değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fuar Stand Tasarımına giriş | Konuyla ilgili ön okumalar |
2) | Fuar tasarım tarihine bakış | Konuyla ilgili ön okumalar |
3) | Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri | Konuyla ilgili ön okumalar |
4) | Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması | Konuyla ilgili ön okumalar |
5) | Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi | Konuyla ilgili ön okumalar |
6) | Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması | Konuyla ilgili ön okumalar |
7) | Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması | Konuyla ilgili ön okumalar Konuyla ilgili ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | Konuyla ilgili ön okumalar |
9) | Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi | Konuyla ilgili ön okumalar |
10) | Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri | Konuyla ilgili ön okumalar |
11) | Fuar stand tasarım süreci ve teknolojinin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi | Konuyla ilgili ön okumalar |
12) | Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması | Konuyla ilgili ön okumalar |
13) | Tasarımın Değerlendirilmesi | Konuyla ilgili ön okumalar |
14) | Fuar stand tasarım süreci | Konuyla ilgili ön okumalar |
15) | Final Sunumları | Ön çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Marinescu S., Poesch J., Trade Fair Design Annual 2014/2015, Avedit Press, 2014. 2- McNamara C, Grand Stand 4: Design for Trade Fair Stands, Frame Pub, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Bertron A., Schwarz U., Designing Exhibitions, Media Publishing Group, 2006, ISBN – 10: 3-7643-7207 - 9 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |