İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD410 | ||||||||
Ders İsmi: | Kapsayıcı Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDEF ACAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı kapsayıcı tasarıma dair ilgili literatürden temel kavramları, kapsayıcı tasarım kavramının gelişimini ve güncel uygulamalarını öğrencilere aktarmaktır. Bu yolla tasarım süreçlerinin kapsayıcı tasarım ilkelerinin farkındalığı doğrultusunda yürütülebilmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Kapsayıcı tasarımın tanımı, herkes için tasarım, evrensel tasarım, engelsiz tasarım gibi adlandırmaların tanımları yapılmaktadır. Kapsayıcı tasarım kavramının tarihi irdelenmekte ve ilkeleri hakkında bilgi verilmektedir. Mimari ve iç mimari tasarımda kapsayıcı tasarım kuram ve uygulamalarına yer verilmekte, çocuk ve yaşlılar gibi özel grupların kapsayıcı tasarıma nasıl yansıdığı irdelenmektedir. İç mimari proje uygulaması olarak küçük ölçekli bir kapsayıcı tasarım uygulaması yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kapsayıcı Tasarım nedir? | Ön araştırma |
2) | Kapsayıcı Tasarımın tarihi | Ön araştırma |
3) | Kapsayıcı tasarımın ilkeleri | Ön araştırma |
4) | Mimari tasarımda kapsayıcı tasarım kuramı ve uygulamaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | İç Mimari tasarımda kapsayıcı tasarım kuramı ve uygulamaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | İç Mimari tasarımda kapsayıcı tasarım kuramı ve uygulamaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | İç Mimari tasarımda kapsayıcı tasarım kuramı ve uygulamaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
8) | Ara Sınav | Konuya ilişkin ön okumalar |
9) | Yaşlılar için Tasarım | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Çocuklar için Tasarım | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | Kapsayıcı Tasarım Uygulaması | Örnek İnceleme, Sunum Geliştirme |
12) | Kapsayıcı Tasarım Uygulaması | Örnek İnceleme, Sunum Geliştirme |
13) | Kapsayıcı Tasarım Uygulaması | Örnek İnceleme, Sunum Geliştirme |
14) | Kapsayıcı Tasarım Uygulaması | Örnek İnceleme, Sunum Geliştirme |
15) | Final Sınavı - Sunumlar | Örnek İnceleme, Sunum Geliştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Robert Imrie, Peter Hall, 2001, Inclusive Design: Designing and Developing Accessible Environments Jordana L. Maisel, Edward Steinfeld, Megan Basnak, Korydon Smith, M. Beth Tauke,2017. Inclusive Design: Implementation and Evaluation, Routledge Pocket Architecture. |
Diğer Kaynaklar: | Proje Örnekleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |