Dersin Amacı: |
Barınma mimarlık alanının en karmaşık ancak en temel içeriğidir. Bu nedenle barınmanın tarihi mimarlık disiplini için pek çok kavramın açıklanmasının sağlar; mahremiyet, güvenlik, anlam, mikrokozmoz, yerleşim dokusu çekirdeği, yapı morfolojisinin hücresi, sosyolojik hücre. Konut, Yuva, Ev, kentsel konut, kırsal konut gibi barınma türleri ve tarihsel değişim süreçlerinin tanımlanması bu dersin amacını oluşturur. |
Dersin İçeriği: |
Konutun tarihsel evrimi; Tarih öncesi konut, Anadolu Medeniyetleri konutları, Antik Dönem Yunan, İran, Mısır, Sümer ve Roma Konutu, Ön Amerikan Konutu-Uzun Ev, Ortaçağdan 16. yy. a kadar konutun evrimi, 17. -19. Y.Y. Arası Konutun Evrimi, Türkiye’de Konutun Tarihsel Evrimi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Tipoloji ve dağıtım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Antik Roma | Pompeii örneği, İtalya |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Ortaçağ Mimarisi | Fransız Bastide örneği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Öğrenci sunumları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Rönesans Mimarisi | Floransa, İtalya örneği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Gürcü mimarisi | Bath örneği, Birleşik Krallık |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
19. yüzyıl mimarisi | Haussmannian Paris örneği, Fransa |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
20. yüzyılın mimarisi | Höfe, Viyana, Avusturya |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
20. yüzyılın mimarisi | Siedlungen, Frankfurt, Almanya |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Öğrenci sunumları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
II. Dünya Savaşı sonrası yeniden yapılanma | Berlin örneği, Almanya |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Çalışmaları tartışmak, eleştirmek ve değerlendirmek |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Barbara Miller Lane. HousingandDwelling: Perspectives on Modern Domestic Architecture, 2007
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Barbara Miller Lane. HousingandDwelling: Perspectives on Modern Domestic Architecture, 2007
2.Jean-Pierre Adam, Roman building: materialsandtechniques, 1994
3.Hilary French, Key urban housing of thetwentiethcentury, 2008
4.TarihtenGünümüzeKonutveYerleşme, Housing and Settelement in Anatolia. A Historical Perspective(Ed. Y.Sey), İstanbul: TürkiyeEkonomikveToplumsalTarihVakfıyayınları, 1996.
5.Arel, A., OsmanlıKonutGeleneğindeTarihselSorunlar, İzmir 1982
6. Leonardo Benevolo, The Architecture of theRenaissance, 2002 [1968]
7. WalterIson, TheGeorgianbuildings of Bathfrom 1700 to 1830, 1948
8. Wolfgang Sonne | "Dwelling in themetropolis: Reformed urban blocks 1890-1940 as a model forthesustainablecity". In: Progress in Planning, 72, 2, 2009: 53-149
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|