İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARC306 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Eleştiri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AKINER AKIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AKINER AKIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders mimarlık disiplinini kuran tarih ve teori bilgisinin uygulanmasını oluşturan mimari eleştiri bilgisinin kazandırılmasını hedefler. |
Dersin İçeriği: | Mimari eleştiri tüm çeşitliliği ile mimarlık ürününün okunması çalışmasını içerir. Bu okuma çalışmaları mimari proje, mimari eleştiri yazısı okunması ve tartışması ve mimari eleştiri yazısı üretmekle ilgilidir. Ders 20. yy. sonrası gelişen manifestoları, ütopyaları ve yenilikçi mimari yaklaşımların incelenmesine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Mimari eleştiri tartışmalarının sınırları | |
3) | Mimari eleştiri tartışmalarının sınırları | |
4) | Mimari kavramları anlamak | |
5) | Araştırma ödevi sunumu | |
6) | Mimari Kavramları mevcut örneklere referansla tartışmak | |
7) | Mimari Kavramları mevcut örneklere referansla tartışmak | |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Mimari kavramları özel durumlarda tartışmak | |
10) | Mimari kavramları özel durumlarda tartışmak | |
11) | Mevcut Mimari bağlamda kavramları ve örnekleri anlama | |
12) | Araştırma ödevi sunumu | |
13) | Mevcut Mimari bağlamda kavramları ve örnekleri anlama | |
14) | Çalışmaları tartışmak, eleştirmek ve değerlendirmek | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Colquhoun Alan, 1985. Tarihsicilik ve Anlambiliminin Sınırları, Mimari Eleştiri Yazıları, Şevki Vanli Yayınları. 2. Tanyeli, U., “1950’lerden Bu Yana Mimari paradigmaların Değişimi ve ‘Reel Mimarlık’”, 75 yılda değişen Kent ve Mimarlık, (Is Bankası Yayınları, İstanbul, 1998), 235-254 3. Güzer, C. Abdi, “Sunuş: 1970 Sonrasında Mimarlık”, 70 Sonrası Mimarlık–Tartışmalar, (Mimarlar Derneği Yayınları, Ankara, 1996) 4. Vanli, Ş., “1980’ler Türkiye’sinde Mimarlık”, Arredamento 82, (1996), 102-109 5. Tafuri, Manfredo, 1980. History and Theories of Architecture, Granada Publishing. 6. Frampton, K., 1989 a. “Towards a Critical Regionalism: Six Points for an Architecture Resistance”, The Anti-Aesthetic. Esssays in Post-Modern Culture, Ed. H. Foster, Bay Press, Port Townsend, pp. 16-31. 7. Bauman, Z; 1997, “Postmodernity and its Discontents”, Polity Press, London 8. Yurtsever, H., “Modernizm ve Postmodernizm Kargaşasından Geleceğin Biçimine”, Yapı 161, (1995/4), 69-80 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Colquhoun Alan, 1985. Tarihsicilik ve Anlambiliminin Sınırları, Mimari Eleştiri Yazıları, Şevki Vanli Yayınları. 2. Tanyeli, U., “1950’lerden Bu Yana Mimari paradigmaların Değişimi ve ‘Reel Mimarlık’”, 75 yılda değişen Kent ve Mimarlık, (Is Bankası Yayınları, İstanbul, 1998), 235-254 3. Güzer, C. Abdi, “Sunuş: 1970 Sonrasında Mimarlık”, 70 Sonrası Mimarlık–Tartışmalar, (Mimarlar Derneği Yayınları, Ankara, 1996) 4. Vanli, Ş., “1980’ler Türkiye’sinde Mimarlık”, Arredamento 82, (1996), 102-109 5. Tafuri, Manfredo, 1980. History and Theories of Architecture, Granada Publishing. 6. Frampton, K., 1989 a. “Towards a Critical Regionalism: Six Points for an Architecture Resistance”, The Anti-Aesthetic. Esssays in Post-Modern Culture, Ed. H. Foster, Bay Press, Port Townsend, pp. 16-31. 7. Bauman, Z; 1997, “Postmodernity and its Discontents”, Polity Press, London 8. Yurtsever, H., “Modernizm ve Postmodernizm Kargaşasından Geleceğin Biçimine”, Yapı 161, (1995/4), 69-80 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |