Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Dersi; Kent nedir? |
- |
2) |
Kent dokusu; Kent morfolojisine giriş |
Derse ilişkin ön okumalar |
3) |
Kent planı; Kentsel planlamanın gelişimi ve türleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Kent imajı ve algısı; odaklar ve aksları okumak |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kent imajı ve algısı; kentsel akışlar |
ara ödev 1 |
6) |
Kent imajı ve algısı; sınırlar ve bölgeleri okumak |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Kamusal mekan kavramı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ARA SINAV (Ödev: Meydanlar ve tarihsel gelişimi) |
|
9) |
Kentsel kullanımlar; üretim mekan ilişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kentsel kullanımlar; ticaret ve mekan ilişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Kentsel kullanımlar; boş zaman ve kent |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Sokak ve kullanımları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Atölye çalışması: Kentsel tasarıma giriş |
Atölye ön hazırlığı |
14) |
Atölye çalışması: Kentsel tasarıma giriş |
Atölye ön hazırlığı |
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Mumford, L.,“Tarih Boyunca Kent”. Ayrıntı Yayınları. İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
• Fran Tonkiss, ”Space, the City and Social Theory”
• Mark Gottdiener, Leslie Bidd, Panu Lehtovuori, ”Key Concepts in Urban Studies”
• Helga Leitner, Jamie Peck, Eric Sheppard, ”Urban Studies Inside/out”
• Mark Jayne, “Urban Theory: New Critical Perspectives”
• Simon Parker, “Urban Theory and Urban Experience: Encountering the City”
• Alan Harding, Talja Blokland, “Urban Theory: A Critical Introduction to Power, Cities and Urbanism in 21st Century”
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|