Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Dersi, temel tanımlar |
|
2) |
Kentsel müdahale modelleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Kentsel yenileme ve kentsel dönüşüm kavramı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Modernizm ve kentsel yenileme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Barınma sorunu ve kentsel yenileme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Kentsel Rönesans, sanayisizleşme sonrası kentin dönüşümü |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Piyasa odaklı kentsel yenileme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Küreselleşme ve neoliberal kentleşme
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kentsel yenileme ve kent hakkı |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
11) |
Kentsel yenilemenin toplumsal boyutu
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Topluluk odaklı kentsel yenileme modelleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Koruma ve kentsel yenileme ilişkisi
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Türkiye’de kentsel yenileme
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Mark Stern, Susan Seifert, “Culture and Urban Revitalization”, University of Pennsylvalia Press |
Diğer Kaynaklar: |
1) Carl Grodach, Renia Ehrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge
2) Dave O’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, Policy Press
3)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force
4) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-led Regeneration”, UCL Press
5) Shron Zukin, “Naked City”, Oxford University Press
6) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “Revitalizing Historic Urban Quarters”, Routledge
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|