Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders programının anlatılması |
|
2) |
Ambalaj nedir? Ambalaj tasarımına ilişkin temel kavramlar. |
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer |
3) |
Ambalajın önemi ve fonksiyonları |
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer |
4) |
Ambalajın tarihçesi |
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer |
5) |
Ambalaj tasarım öğeleri |
Packaging the Brand - Gavin Ambrose, Paul Harris |
6) |
Marka kimliği ve ambalaj ilişkisi |
Designing brand identity - Alina Wheeler |
7) |
Marka kimliği ve ambalaj ilişkisi |
Designing brand identity - Alina Wheeler |
8) |
Vize haftası |
|
9) |
Ambalaj üstü etiket tasarımı, teknik detaylar. Modern tasarımlar. |
Package Design Workbook - Steven DuPuis, John Silva |
10) |
Ambalaj üzerinde bulunması gereken bilgilerin, sembollerin, yasal zorunlulukların, kodeks izinlerinin ve piktogramların tanınması |
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer |
11) |
Ambalaj tasarımında prototiple ve bıçık izi kalıpları |
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer |
12) |
Final Projesi Anlatımı |
|
13) |
Final Projesi Revizyon |
|
14) |
Final projesi son revizyon |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
Packaging the Brand - Gavin Ambrose, Paul Harris
Designing brand identity - Alina Wheeler
Package Design Workbook - Steven DuPuis, John Silva |
Diğer Kaynaklar: |
İlisulu, T . (2019). Bir Meslek Olarak “Ambalaj Tasarımı” . Sanat ve Tasarım Dergisi , (24) , 195-207 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/51009/665640
İlisulu, T . (2019). Gıda Ambalajı Tasarımlarında Değişen Tüketici Beklentileri . Sanat - Tasarım Dergisi , (10) , 16-23 . DOI: 10.35333/Sanat.2019.84
Erdal, G . (2020). AMBALAJ TASARIMINDA GESTALT PRENSİBİ . Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi , 4 (4) , 32-39 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ijhar/issue/54734/748058 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
|
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
|
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
|
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
|
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
|
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
|
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
|
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
|
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
|
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
|
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|