Sosyal Hizmetler | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCC202 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Sümeyye Türker | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Adalet programında öğretilmiş konuların uygulamaya dökülmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında belirlenen bitirme projesi konusuna ilişkin araştırma yöntemleri, literatür taramasının nasıl yapılacağı, literatür tarama kaynakları, veri analizi ve değerlendirme süreçleri ve son olarak raporlama/proje düzenlemeleri açıklanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konu ve Araştırma Yöntemi Belirleme | Mevzuat |
2) | Literatür taraması | Mevzuat |
3) | Literatür taraması | Mevzuat |
4) | Literatür taraması | Mevzuat |
5) | Pratik çalışma /uygulama örnekleri inceleme. | Mevzuat |
6) | Pratik çalışma /Uygulama örnekleri inceleme | Mevzuat |
7) | Pratik çalışma / uygulama örnekleri inceleme | Mevzuat |
8) | Veri Analizi/Değerlendirme. | Mevzuat |
9) | Veri analizi/değerlendirme | Mevzuat |
10) | Verileri Raporlama | Mevzuat |
11) | Verileri raporlama | Mevzuat |
12) | Verileri raporlama | Mevzuat |
13) | Proje sunumu | Mevzuat |
14) | Proje sunumu | Mevzuat |
15) | Genel değerlendirme/tekrar | Mevzuat |
Ders Notları / Kitaplar: | İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Bitirme Projesi Kılavuzu ve ilgili tüm mevzuat. |
Diğer Kaynaklar: | Mevzuat, yargı kararları, bilimsel eserler. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. | |||||||||||
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. | |||||||||||
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. | |||||||||||
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. | 5 |
3) | Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | 5 |
4) | Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. | 5 |
5) | Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. | 5 |
6) | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
7) | Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
8) | Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. | 5 |
9) | Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. | 5 |
10) | Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
11) | Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. | 5 |
12) | Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |