Sosyal Hizmetler
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCH106
Ders İsmi: İlk Yardım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN
Öğr.Gör. CANAN ARSLAN
Öğr.Gör. ÖZLEM KORUK
Öğr.Gör. CAFER AÇIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel İlk Yardım uygulamasında kişilerde temel bir anlayış oluşturmak ve öğretilen uygulamaları yaparak kişinin, gerek iş koşullarında gerekse sosyal ve aile yaşantısında kendisinin, yakınlarının ve çevresindekilerin güven içerisinde olmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste,
İlk yardımın ne olduğu,
İlk yardımın temel basamakları,
İlk yardım uygulanacak durumlar,
Bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnsan vücudunu tanıma ve temel ilk yardım uygulama becerisi
2) İlk yardım uygulaması gerektirecek ortamda profesyonel sağlık çalışanı yoksa olayın sorumluluğunu üstlenme ve etraftaki kişileri uygun ve etkin bir biçimde yönlendirme becerisi
3) İlk yardım uygularken elindeki kaynakları en iyi biçimde değerlendirme ve kullanabilme becerisi
4) Etkili ve iyi iletişim kurma becerisi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel İlk Yardım Bilgileri ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.
2) Olay Yeri Yönetimi ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.
3) kırık çıkık zehirlenme kanamalarda ilkyardım ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.
4) TEMEL YAŞAM DESTEĞİ ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.
5) SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.
6) Bilinç Bozukluklarında İLKYARDIM ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.
7) Diğer Acil Durumlarda İLKYARDIM ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ERC,
AHA,
SAĞLIK BAKANLIĞI,
KIZILAY.
Diğer Kaynaklar: ERC,
AHA,
SAĞLIK BAKANLIĞI,
KIZILAY.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir.
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir.
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır.
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır.
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır.
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir.
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir.
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur.
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır.
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. 4
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. 4
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. 4
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. 4
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. 4
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. 4
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 4
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. 4
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. 4
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. 4
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. 4
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100