Sosyal Hizmetler | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH106 | ||||||||
Ders İsmi: | İlk Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Öğr.Gör. CANAN ARSLAN Öğr.Gör. ÖZLEM KORUK Öğr.Gör. CAFER AÇIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel İlk Yardım uygulamasında kişilerde temel bir anlayış oluşturmak ve öğretilen uygulamaları yaparak kişinin, gerek iş koşullarında gerekse sosyal ve aile yaşantısında kendisinin, yakınlarının ve çevresindekilerin güven içerisinde olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, İlk yardımın ne olduğu, İlk yardımın temel basamakları, İlk yardım uygulanacak durumlar, Bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel İlk Yardım Bilgileri | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
2) | Olay Yeri Yönetimi | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
3) | kırık çıkık zehirlenme kanamalarda ilkyardım | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
4) | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
5) | SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
6) | Bilinç Bozukluklarında İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
7) | Diğer Acil Durumlarda İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Notları / Kitaplar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Diğer Kaynaklar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. | |||||||||||
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. | |||||||||||
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. | |||||||||||
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. | 4 |
3) | Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | 4 |
4) | Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. | 4 |
5) | Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. | 4 |
6) | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
7) | Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
8) | Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. | 4 |
9) | Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. | 4 |
10) | Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
11) | Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. | 4 |
12) | Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |