Sosyal Hizmetler | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV103 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÖZDE AKKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÖZDE AKKAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikoloji biliminin tarihçesi, temel ilkeleri, yaklaşımları ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, psikoloji bilimin temel ilkeleri, davranışın biyolojik kökenleri, duyum ve algı süreçleri, bilinç ve farklı bilinç durumları, öğrenmenin temel ilkeleri ve öğrenme kuramları, belleğin yapısı ve sınıflandırılması, biliş, zeka ve bilişsel beceriler, dürtü, güdü ve motivasyon sistemleri, duygular ve duyguların doğası konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Ders Ve Sınav Düzeni Hakkında Bilgilendirme. Psikoloji Nedir? Psikolojinin Bir Bilim Olarak Gelişimi Ve Araştırma Alanları Nelerdir? | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
2) | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
3) | Fizyolojik Psikoloji | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
4) | Fizyolojik Psikoloji | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
5) | Duyum ve Algının Temel İlkeleri | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
6) | Duyum ve Algının Temel İlkeleri | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
7) | Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
9) | Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
10) | Öğrenme Psikolojisi | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
11) | Öğrenme Psikolojisi | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
12) | Bellek | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
13) | Biliş ve Zihinsel Yetenekler | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
14) | Güdüler ve Duygular | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
Ders Notları / Kitaplar: | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. | |||||||||||
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. | |||||||||||
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. | |||||||||||
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. | |
3) | Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
4) | Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. | |
5) | Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. | |
6) | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. | |
7) | Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. | |
9) | Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. | |
10) | Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. | |
11) | Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. | |
12) | Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |