Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Öğrenci derste 14 hafta süresince işlenecek konuları, temel başlangıç bilgileri ve ders ile ilgili yerine getirmesi gereken sorumlulukları bilir.
|
2) Sosyal Hizmetlerde Görüşmenin önemini, özelliklerini, diğer görüşme türlerinden ayırıcı yönlerini bilir.
|
3) Görüşme sürecinin aşamaları ve ilgili tekniklerinin
-Problemi keşfetme aşaması
-Gelişim aşaması: sorun çözme müdahaleleri
-Gelişimsel evre: daha fazla problem çözme müdahalesi aşamalarının nasıl uygulanacağını öğrenir.
|
4) Görüşme Sürecinin Aşamaları ve İlgili tekniklerinin -Gelişimsel aşama: soru sorma teknikleri,
-Sonlandırma ve değerlendirme aşamalarının ne olduğunu mesleki alanda nasıl uygulayacağını öğrenir.
|
5) Sosyal hizmetler alanında dezavantajlı gruplar ile yapılan görüşmenin kayıtlarının nasıl tutulması gerektiğini ve raporlamanın nasıl yapılması gerektiğini öğrenir.
|
6) Yoksul, çocuk, ergen, yaşlı, şiddete maruz kalmış kadın ve çocuk, engelli, göçmen, cinsel istismar gibi hassasiyette sahip müracaatçılar ile görüşme yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir
|
7) İyi bir görüşmede görüşmeyi yapan Sosyal Hizmet Uzmanın sahip olması gereken özelliklerinin neler olduğunu öğrenir.
|
8) Dersde öğrendiği bilgileri, ara sınavda aktarabilir.
|
9) Dersde incelenen örnek görüşme ile öğrenci görüşme teknik ve ilkelerinin nasıl uygulandığını öğrenir
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) En az iki öğrenciden oluşan gruplar, rol oynama tekniğini kullanarak, dersde öğrendikleri görüşme teknik ve ilkelerinin uygulamalı olarak sunumunu yapabilir. Bu sayede öğrendiği bilgileri daha kalıcı olarak öğrenir.
|
2) En az iki öğrenciden oluşan gruplar, rol oynama tekniğini kullanarak, dersde öğrendikleri görüşme teknik ve ilkelerinin uygulamalı olarak sunumunu yapabilir. Bu sayede öğrendiği bilgileri daha kalıcı olarak öğrenir.
|
3) En az iki öğrenciden oluşan gruplar, rol oynama tekniğini kullanarak, dersde öğrendikleri görüşme teknik ve ilkelerinin uygulamalı olarak sunumunu yapabilir. Bu sayede öğrendiği bilgileri daha kalıcı olarak öğrenir.
|
4) En az iki öğrenciden oluşan gruplar, rol oynama tekniğini kullanarak, dersde öğrendikleri görüşme teknik ve ilkelerinin uygulamalı olarak sunumunu yapabilir. Bu sayede öğrendiği bilgileri daha kalıcı olarak öğrenir.
|
5) Öğrenci ders süresince öğrendiği bilgileri tekrar eder ve pekiştirir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin genel tanıtımı, Görüşme Kavramı ve İletişim Süreci |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
2) |
Sosyal hizmet görüşme tekniklerinin tanımlanması ve ayırt edici özelliklerinin belirlenmesi
|
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin & Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
3) |
Görüşme sürecinin aşamaları ve ilgili teknikler-1 |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
4) |
Görüşme Sürecinin Aşamaları ve İlgili teknikler-2 |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
5) |
Kayıt Tutma ve Raporlama |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
6) |
Dezavantajlı Gruplar ile Görüşme İlkeleri |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
7) |
İyi Görüşmenin Özellikleri |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin & Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
8) |
Ara Sınav |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
9) |
Görüşme Örneği İnceleme |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
10) |
Uygulamalı Görüşme Örneği |
Öğrenci sunum konusuna uygun kaynakları kullanabilir. |
11) |
Uygulamalı Görüşme Örneği |
Öğrenci sunum konusuna uygun kaynakları kullanabilir. |
12) |
Uygulamalı Görüşme Örneği |
Öğrenci sunum konusuna uygun kaynakları kullanabilir. |
13) |
Uygulamalı Görüşme Örneği |
Öğrenci sunum konusuna uygun kaynakları kullanabilir. |
14) |
Genel Tekrar |
-Sosyal Hizmetlerde Görüşme Teknikleri- Alfred Kadushin ve Goldie Kadushin
-Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikleri ve İlkeleri
Bradford W. Sheafor - Charles C. Horejsi
-Görüşme Teknikleri
Aytül Ayşe Özdemir ve Yavuz Tuna
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. |
4 |
3) |
Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. |
4 |
4) |
Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. |
4 |
5) |
Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. |
4 |
6) |
Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
7) |
Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
8) |
Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. |
4 |
9) |
Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. |
4 |
10) |
Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
11) |
Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. |
4 |
12) |
Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. |
4 |