Sosyal Hizmetler
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC112
Ders İsmi: Finansal Okur Yazarlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Finansal Okuryazarlık dersinin amacı, bireylerin temel anlamda finansal kavramlara hakim olmasını sağlayabilmektir. Kişilerden sahip olduğu bilgilerle temel düzeyde ve yapacağı işlemlerde kendi finansal kararlarını verir niteliğe sahip olması beklenir. Kişilerin finansal kurumları ve işleyişini anlayabilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Finansal Okuryazarlık dersi, bütçe, tasarruf, yatırım, tüketim, harcama, istek ve ihtiyaç gibi kavramları içerir. Bankalar, Sermaye Piyasası Kurumları, Derecelendirme Kuruluşları gibi finansal kurumların işleyişini anlatır. Gelir ve gider gibi kişinin finansal kararlarını almasını sağlayacak kavramlar üzerine odaklanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Finansal Okuryazarlık kavramının tanımı ve işleyişini öğrenebilmek
2) Bireylerin sahip olduğu istek ve ihtiyaç kavramları arasındaki farkları öğrenebilmek
3) Günümüzde kullanılan, nakit paranın yerini alan ve para yerine geçen kavramların öğrenebilmek
4) Bireylerin sahip olduğu gelirlerini yönetebilmesi ve sahip olunan gelirin değerlendirilmesini sağlayabilmek
5) Bireylerin mevcut giderlerini yönetebilmesini sağlayabilmek
6) Tasarrufları yönlendirmek için yatırım yapılacak araçların tanıtılmasını sağlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gelir ve gider arasında bir denge oluşturacak şekilde bireylere tasarruf alışkanlığı kazandırabilmek
2) Kişinin finansal planını ve bütçelemesini yapabilmesini sağlayabilmek
3) İhtiyaç duyulan nakit ya da nakit akımı için en doğru borçlanma aracını bulabilmek
4) Finansal sistemde yer alan Merkez Bankaları, Bankalar ve Sermaye Piyasası Kurumlarını tanıyabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Finansal yönetim kavramını öğrenmek ve yatırımlara uygulayabilmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Makro anlamda bütçe, tasarruf ve yatırım kavramlarının nasıl işlediğini anlayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Okuryazarlık Kavramı Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
2) İstek ve İhtiyaç Kavramları Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
3) Para Kavramı ve Para Yerine Kullanılabilen Araçlar Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
4) Gelir Kavramı ve Gelirin Değerlendirilebilmesi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
5) Gider Kavramı ve Giderleri Yönetebilme Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
6) Tasarruf ve Yatırım Kavramlarının Önemi ve İşleyişi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
7) Finansal Planlama ve Bütçeleme Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
8) Ara Sınav
9) Borçlanma ve borçlanma araçları Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
10) Yatırım Araçları Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
11) Finansal Kurumlar Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
12) Finansal Yönetim Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
13) Devletlerde ve Çok Uluslu Organizasyonlarda Bütçe, Yatırım ve Tasarruf kavramlarının İşleyişi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
14) Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirmesi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Etkin Finansal Okuryazarlık, Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
Diğer Kaynaklar: Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

9

6

7

8

10

11

12

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir.
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir.
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır.
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır.
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır.
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir.
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir.
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur.
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır.
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. 5
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. 5
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. 5
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. 5
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. 5
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. 5
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. 5
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. 5
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. 5
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. 5
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %