Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşaret Dili Tarihçesi, İşaret Dili Dilbilgisi, İşaret Dili Alfabesi |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
2) |
Aile ve çevresi
|
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
3) |
Sağlık
|
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
4) |
Okul ve Eğitim İşaretleri
|
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
5) |
Gıda ve Giyim İşaretleri |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) |
6) |
Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
7) |
Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
8) |
Vize |
|
9) |
Duygular ve Eşyalar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
10) |
Zaman, Trafik ve Canlılar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
11) |
Meslekler |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
12) |
Spor ve Coğrafi Terimler |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) |
13) |
Türkiye’nin İlleri, Devletler |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
14) |
Günlük Konuşma ve Soru Cümleleri |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
15) |
Genel Tekrar |
Ders Notları
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. |
|
3) |
Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. |
|
4) |
Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. |
|
5) |
Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. |
|
6) |
Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. |
|
7) |
Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
8) |
Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. |
|
9) |
Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. |
|
10) |
Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
|
11) |
Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. |
|
12) |
Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. |
|