Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIT105 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyasyon Fiziği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Radyasyon fiziğinin temel kavramlarını öğrenir. Mesleki eğitimde bu temel kavramları nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği: | Radyasyon , madde ve yapısı , elektromanyetik radyasyonlar, x ışınları , parçacık tipi radyasyonlar , gama ışıması , radyasyonların madde ile etkileşimi radyoaktivite , radyasyon birimleri , dozimetreler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyasyon fiziğine giriş. | Ders notları. |
2) | Madde ve yapısı. | Ders notları. |
3) | Radyasyon kavramı ve kullanım alanları. | Ders notları. |
4) | Elektromanyetik radyasyonlar. | Ders notları. |
5) | X ışınları. | Ders notları. |
6) | Parçacık tipi radyasyonlar. | Ders notları. |
7) | Gama ışıması. | Ders notları. |
8) | X ışınlarının madde ile etkileşimi. | Ders notları. |
9) | Parçacık tipi radyasyonların madde ile etkileşimi. | Ders notları. |
10) | Gama ışınlarının madde ile etkileşimi. | Ders notları. |
11) | Radyoaktif bozunma ve türleri. | Ders notları. |
12) | Radyasyon birimleri. | Ders notları. |
13) | Radyoaktivite hesaplamaları. | Ders notları. |
14) | Radyasyon ölçümü ve dozimetreler. | Ders notları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | ||||||||||||
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | ||||||||||||
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | ||||||||||||
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | ||||||||||||
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | ||||||||||||
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | ||||||||||||
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | ||||||||||||
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | ||||||||||||
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | ||||||||||||
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | ||||||||||||
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | ||||||||||||
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |
2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | |
5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | 5 |
6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |
11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
13) | Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |