Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sanal gerçeklik ve türevlerine dair tanımlar. |
|
3) |
Sanal gerçeklik tarihsel gelişim süreçleri. |
|
4) |
Sanal gerçeklik uygulamalarında kullanılan yazılım ve ekipmanlara dair genel bilgilendirme. |
|
5) |
Sanal gerçeklik uygulamalarının kullanım alanları. |
|
6) |
Mimarlar için geliştirilen sanal gerçeklik uygulamaları. |
|
7) |
Sanal gerçeklik uygulamalarından örnekler sunulması. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Haritacılık alanında Sanal gerçeklik uygulaması örnekleri tartışılması. |
|
10) |
Kültür varlıklarının öğrenilmesi kapsamında sanal gerçeklik uygulamaları. |
|
11) |
Sanat eserlerinin taşınır kültür varlıklarının korunması kapsamında Sanal gerçeklik uygulamalarının anlatılması. |
|
12) |
Kültürel Mirasın Belgelenmesi ve sunulması kapsamında Sanal Gerçeklik kullanımının incelenmesi. |
|
13) |
Kentsel Alanlarda Vr uygulama örnekleri. |
|
14) |
Bir Vr uygulamasına dair içerik tasarımı. |
|
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
McCaffrey, M., 2017. Unreal Engine VR Cookbook:
Developing Virtual Reality with UE4 (Game Design). 1st
Edition. Addison-Wesley. Rheingold, H., 1991. Virtual Reality: Exploring the Brave New Technologies. Simon & Schuster Adult Publishing Group.
Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, P. & De Freitas, S., 2010. Developing Serious Games for Cultural Heritage: a State-of-the-art Review. Virtual reality, 14(4), 255-275. HTC Vive,
|
Diğer Kaynaklar: |
McCaffrey, M., 2017. Unreal Engine VR Cookbook:
Developing Virtual Reality with UE4 (Game Design). 1st
Edition. Addison-Wesley. Rheingold, H., 1991. Virtual Reality: Exploring the Brave New Technologies. Simon & Schuster Adult Publishing Group.
Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, P. & De Freitas, S., 2010. Developing Serious Games for Cultural Heritage: a State-of-the-art Review. Virtual reality, 14(4), 255-275. HTC Vive,
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|