Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği. |
Konulara ilişkin okumalar. |
2) |
Tarihi Çevre Kavramı |
Konulara ilişkin okumalar |
3) |
Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları /Yasal Çerçeve/İlkeler |
Konulara ilişkin okumalar |
4) |
Tarihi Yapıya İşlev Verme İlkeleri ve Örnekler./ ÖDEV Verilmesi: Yeniden İşlevlendirilen 2 örnek bulunarak ilkeler kapsamında incelenmesi. |
|
5) |
Tarihi Yapıya İşlev Verme Örnekler /Ödev Sunumları |
|
6) |
Ödev Sunumları/Öneriler (İlkelere uygun olmayan örneğin yeniden değerlednirilmesi ve işlev önerisi) |
|
7) |
Öneri Proje Sunumları |
|
8) |
VİZE HAFTASI |
|
9) |
Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımlarının Örnekler üzerinden incelenmesi/ / Vize Teslim sunumları /ÖDEV Verilmesi: Tarihi Çevrede Yapılan iki tasarım örneğinin İncelemesinin Yapılması |
|
10) |
Tarihi çevrede tasarım ve işlevlendirme örnekleri incelemesi |
|
11) |
Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları Örnekler üzerinden incelenmesi/ |
|
12) |
Ödev Sunumları |
|
12) |
Ödev Sunumları |
|
13) |
Seçilen olumsuz örnek için öneri geliştirilecektir. |
|
14) |
Seçilen olumsuz örnek için öneri geliştirilecektir. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
3. Emre Madran2010. Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Hukuku ve Kurumsal Yapı,
Mimari Korumada Güncel Konular, s.18-44, Anadolu Üniversitesi Yayını, Ankara, 2010
4. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
5. Valetta Sözleşmesi,
6. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Rehberi.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
3. Emre Madran2010. Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Hukuku ve Kurumsal Yapı,
Mimari Korumada Güncel Konular, s.18-44, Anadolu Üniversitesi Yayını, Ankara, 2010
4. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
5. Valetta Sözleşmesi,
6. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Rehberi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma |
|
2) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek |
|
3) |
Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma |
|
4) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
5) |
İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma |
|
6) |
Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme |
|
7) |
Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek |
|
8) |
Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme |
|
9) |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma |
|
10) |
İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak |
|
11) |
İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma |
|
12) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
|