İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARC416 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Mimarlık Tarih ve Kuramı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NURAY ÖZASLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KENAN GÜVENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı çağdaş mimarlığın gelişimini, konularını, kavramlarını, sorunlarını ve olanaklarını örnekleri ile tartışarak anlamak, eleştirel bakış açısıyla çağdaş mimarlığa katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders; çağdaş mimarlığı tarihsel bağlamı ile ilişkilendirerek temel kavramları, kuramları, eleştirileri açıklar ve tartışır. Çağdaş mimarlık tarihinin önemli örnek yapıları ve mimarlarını ele alan konuları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çağdaş Mimarlığın Kapsamı | |
2) | Modern Mimarlık | |
3) | Diğer Modernler | |
4) | Modern Mimarlığın Eleştirisi | |
5) | Geç Modernizm | |
6) | Post Modernizm | |
7) | Tarihselcilik | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Yerel Mimarlıklar ve Rejyonalizm | |
10) | Yeni Rasyonalizm | |
11) | High Tech / Dekonstrüksiyon | |
12) | Sürdürülebilir Mimarlık | |
13) | Bilişim teknolojileri ve mimarlık | |
14) | Öğrenci Ödev Sunumları | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Frampton, K. (2020) Modern Architecture: A Critical History, Thames and Hudson, London. -Venturi, R. 1966. Complexity and Contradiction in Architecture. Museum of Modern Art, New York. -Rossi, A. (1982) The Architecture of the City, The MIT Press, Cambridge Mass.and London. |
Diğer Kaynaklar: | Lyotard, F. J. 1984. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge, Manchester University Press, Manchester. -Le Corbusier (2015). Bir Mimarlığa Doğru. (Çev: S. Merzi). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. -Jencks, C. 1977. The Language of Postmodern Architecture, Rizzoli, New York. -Nesbitt, K. (1996) Theorizing a New Agenda for Architecture:: An Anthology of Architectural Theory 1965 - 1995, Princeton Architectural Press, New York. -Harvey, D. 1989. The Condition of Postmodernity, Blackwell, Oxford. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |