Sosyal Hizmetler
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC308
Ders İsmi: Temel Programlama Mantığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALİ HAYDAR ESER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Programlama diline giriş yaparak basit hesaplamaları yapabilecek düzeye erişmek.
Dersin İçeriği: Bilgisayarın yapısı ve programlama dilleri, Bilgisayar kullanarak bir problemin çözümü, algoritma geliştirme ve program dizaynı, akış diyagramı, başlama ve çıkış komutları bilgisayarda çalıştırma

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ders sonunda, temel programlama akış şeması ve programlama mantığını öğrenerek uygulayabilecektir
2) Programlama dilini problemlerin çözümünde kullanabilecektir
3) Program kodunun yazımı ,derlenmesi ve çalıştırılmasını açıklayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisyarın tanımı temel özellikleri,
2) Bilgisayarın çalışma prensibi,
3) Sayı sistemleri, programlama tanımı,
4) Programlama dilleri ve uygulama yazılımları
5) Programlama Temel Mantığı(Problem çözümü, program tanımı, programlama aşamaları)
6) Algoritma Tanımı,
7) Algoritmalar,algoritma türleri
8) Vize Haftası
9) Akış Diyagramları, Değer Gösterimi(Sabitler,Değişkenler),
10) Atama İşlemi (Aritmatik ifadeler, aritmetik operatör) ,
11) Veri tipleri
12) Algoritma Oluşturma
13) Örnek Uygulamalar
14) Uygulama Geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir.
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir.
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır.
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır.
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır.
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir.
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir.
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur.
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır.
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir. 5
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir. 5
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. 5
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır. 5
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır. 5
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır. 5
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir. 5
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir. 5
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur. 5
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır. 5
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %