Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA408 | ||||||||
Ders İsmi: | Gıdaların Duyusal Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AZİZ EKŞİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAŞAR BİROL SAYGI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin dizayn ve yaratıcı yeteneklerini bilgi ve araştırma teknikleriyle birleştirip yeni bir gıda ürün yaratmalarını, öğrencilerin yeni ürün tasarımına uygulayacakları basamakları uygun materyalleri kullanarak belirttikleri spesifikasyonlara göre çalışmalarını amaçlayarak, duyusal analiz ilkelerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste gıda sektöründe yeni bir ürün geliştirilme süreçleri ve ürün başarısındaki temel ilkeler anlatılacaktır. Yeni ürün geliştirme methodlarının ayrıntıları yaratıcı bir bakış açısı ile incelenecektir. Ayrıca duyusal analiz teknikleri uygulamalı olarak anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin açıklaması ve beklentiler. Giriş: Tasarım süreci nedir? Tasarım sürecinin farklı basamakları nelerdir? Gida ureticilerinin yeni bir urun piyasaya sürerken neden tasarım sürecine ihtiyacı vardır? | |
2) | Yeni bir ürün gerekli mi? Gıda ürünleri için pazar araştırmasına giriş. | |
3) | Yeni ürün nasıl olmalı? Spesifikasyona giriş İlk ve son arasındaki fark. Üretici spesifikasyonu | |
4) | Yeni ürün gelişimi; Duyu analizi | |
5) | Gıda sektöründe moda ürünler/akımlar | |
6) | Besin değerleri ve özel diyetler | |
7) | Gıda kimyası pişince ne oluyor?; Gıda sektöründe saklama yolları ve paketleme | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Paketlemedeki çevre sorunları ne kadar yeşil?; Bilgisayarda paketleme programı | |
10) | Ürünü geliştirme ve yaratma Deneme ve yanılma | |
11) | Ürün değerlendirmesi | |
12) | Ürünün tasinmasi ve dagitimi | |
13) | Duyusal analiz teknikleri | |
14) | Duyusal analiz teknikleri | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson, 2001 ISBN 978-1-84569-722-8 |
Diğer Kaynaklar: | Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson, 2001 ISBN 978-1-84569-722-8 |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | ||||||||
2) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | ||||||||
3) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | ||||||||
4) Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | ||||||||
5) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | ||||||||
6) Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | ||||||||
7) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | ||||||||
8) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | ||||||||
9) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | 1 |
2) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | 2 |
3) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | 3 |
4) | Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | 2 |
5) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | 2 |
6) | Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | 3 |
7) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | 2 |
8) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | 3 |
9) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |