Adalet
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JUS101
Ders İsmi: Anayasa Hukuku Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜNEŞ UYSAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEMİH AYSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimize, Anayasa hukukunun evrensel düzeyde bilgisini ve Türk Anayasa hukukunu öğretmektir.
Dersin İçeriği: Anayasa hukuku ve kavramı ile başlayan Anayasa hukukuna giriş; Türk Anayasa tarihi; 1982 Anayasası; Yasama, Yürütme ve Yargı; Anayasanın değiştirilmesi ve Anayasa değişiklikleri konuları dersin genel içeriğidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Devletin organlarını öğrenme.
2) Anayasa’nın üstünlüğü öğrenme.
3) Anayasa yargısını öğrenme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Anayasa Hukuku, Anayasa Kavramı ve anayasa tarihini öğrenme.
2) Türk Anayasa Tarihini öğrenme.
3) Temel hak ve hürriyetleri öğrenme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anayasa Hukukun Bilgi Kaynakları, Anayasa Hukuku Kavramı, Anayasa Kavramı. Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
2) Kanunların Anayasa’ya Uygunluk Denetimi(Anayasa Yargısı) ve Kurucu İktidar Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
3) Devlet Kavramı ve Devlet Şekilleri I: Monarşi ve Cumhuriyet Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
4) Devlet Şekilleri II: Üniter Devler- Bileşik Devlet Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
5) Hükumet Sistemleri I: Kuvvetler Ayrılığı Teorisi, Hükumet Sistemlerinin Tasnifi, Kuvvetler Birliği Sistemleri) Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve Doktrin.
5) Türkiye Büyük Millet Meclisinin Kuruluşu, TBMM seçimleri, seçim sistemleri, TBMM üyeleri. 1982 Anayasası dersin materyalidir.
6) İlk derste QUİZ yapılacaktır. Ardına, Türkiye Büyük Millet Meclisinin iç yapısı ve çalışma düzeni, TBMM’nin görev ve yetkileri. 1982 Anayasası dersin materyalidir.
6) Demokrasi Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
7) Seçimler Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
8) Vize sınavı haftasıdır. Derse ve sınava ilişkin ilk 7 haftanın konuları tekrar edilecek, tüm kaynaklar incelenecektir.
9) Temel Hak ve Hürriyetler (Kavramlar, Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınıflandırılması, Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması ve Korunması) Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
10) Türk Anayasa Hukukuna Giriş: Osmanlı Anayasal Gelişmeleri Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
11) Cumhuriyet Dönemi Anayasal Gelişmeleri Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
12) 1982 Anayasasına göre “Temel İlkeler ve Temel Hak ve Hürriyetler” Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
13) Anayasa Mahkemesi, Anayasa Yargısı, Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru, Anayasa Mahkemesi Kararlarının özellikleri, Anayasa Mahkemesi içtihatlarıyla oluşturulan kurumlar. 1982 Anayasası dersin materyalidir.
13) Yasama, Yürütme ve Yargı Organı Konu hakkında mesleki bilgilerini paylaşmak üzere, Avukat Zehra Duygu Kocamanoğlu Kevser derse dahil edilmiştir. Derslere ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
14) Anayasa Yargısı ve Anayasa Değişikliği Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin.
15) Final Haftası. 14 hafta anlatılan konuların tekrarı ile AKTS sistemine göre hedeflenen ders dışı tüm çalışmalar tamamlanarak, sınava hazır bir şekilde gelinmelidir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türkiye Cumhuriyeti 1982 Anayasası ve
1. Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Bursa, Ekin, 12. Baskı, 2020.
2. Kemal Gözler, Kısa Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, 18. Baskı, 2020.

Diğer Kaynaklar: Türkiye Cumhuriyeti 1982 Anayasası ve
1. Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Bursa, Ekin, 12. Baskı, 2020.
2. Kemal Gözler, Kısa Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, 18. Baskı, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100