Adalet | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | JUS101 | ||||||||
Ders İsmi: | Anayasa Hukuku Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜNEŞ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEMİH AYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimize, Anayasa hukukunun evrensel düzeyde bilgisini ve Türk Anayasa hukukunu öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Anayasa hukuku ve kavramı ile başlayan Anayasa hukukuna giriş; Türk Anayasa tarihi; 1982 Anayasası; Yasama, Yürütme ve Yargı; Anayasanın değiştirilmesi ve Anayasa değişiklikleri konuları dersin genel içeriğidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anayasa Hukukun Bilgi Kaynakları, Anayasa Hukuku Kavramı, Anayasa Kavramı. | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
2) | Kanunların Anayasa’ya Uygunluk Denetimi(Anayasa Yargısı) ve Kurucu İktidar | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
3) | Devlet Kavramı ve Devlet Şekilleri I: Monarşi ve Cumhuriyet | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
4) | Devlet Şekilleri II: Üniter Devler- Bileşik Devlet | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
5) | Hükumet Sistemleri I: Kuvvetler Ayrılığı Teorisi, Hükumet Sistemlerinin Tasnifi, Kuvvetler Birliği Sistemleri) | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve Doktrin. |
5) | Türkiye Büyük Millet Meclisinin Kuruluşu, TBMM seçimleri, seçim sistemleri, TBMM üyeleri. | 1982 Anayasası dersin materyalidir. |
6) | İlk derste QUİZ yapılacaktır. Ardına, Türkiye Büyük Millet Meclisinin iç yapısı ve çalışma düzeni, TBMM’nin görev ve yetkileri. | 1982 Anayasası dersin materyalidir. |
6) | Demokrasi | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
7) | Seçimler | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
8) | Vize sınavı haftasıdır. | Derse ve sınava ilişkin ilk 7 haftanın konuları tekrar edilecek, tüm kaynaklar incelenecektir. |
9) | Temel Hak ve Hürriyetler (Kavramlar, Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınıflandırılması, Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması ve Korunması) | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
10) | Türk Anayasa Hukukuna Giriş: Osmanlı Anayasal Gelişmeleri | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
11) | Cumhuriyet Dönemi Anayasal Gelişmeleri | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
12) | 1982 Anayasasına göre “Temel İlkeler ve Temel Hak ve Hürriyetler” | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
13) | Anayasa Mahkemesi, Anayasa Yargısı, Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru, Anayasa Mahkemesi Kararlarının özellikleri, Anayasa Mahkemesi içtihatlarıyla oluşturulan kurumlar. | 1982 Anayasası dersin materyalidir. |
13) | Yasama, Yürütme ve Yargı Organı Konu hakkında mesleki bilgilerini paylaşmak üzere, Avukat Zehra Duygu Kocamanoğlu Kevser derse dahil edilmiştir. | Derslere ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
14) | Anayasa Yargısı ve Anayasa Değişikliği | Derse ilişkin ön okumalar, 1982 Anayasası ve doktrin. |
15) | Final Haftası. | 14 hafta anlatılan konuların tekrarı ile AKTS sistemine göre hedeflenen ders dışı tüm çalışmalar tamamlanarak, sınava hazır bir şekilde gelinmelidir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkiye Cumhuriyeti 1982 Anayasası ve 1. Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Bursa, Ekin, 12. Baskı, 2020. 2. Kemal Gözler, Kısa Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, 18. Baskı, 2020. |
Diğer Kaynaklar: | Türkiye Cumhuriyeti 1982 Anayasası ve 1. Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Bursa, Ekin, 12. Baskı, 2020. 2. Kemal Gözler, Kısa Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, 18. Baskı, 2020. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |