Adalet
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JUS208
Ders İsmi: Adli Tıp Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Fatma Ünal
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Fatma Ünal
Öğr.Gör. SEMİH AYSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adli Tıp Kurumu Kanunu, Adli Tıp Hukuku, Türk Ceza Kanunda Adli Tıp, Hukuki
Sorumluluk ve raporlar ve yargıtay kararlarıyla aydınlatılması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Adli tıp hukukunun kaynakları, inceleme esasları, hukuki sorumluluk, TCK’da Adli Tıp, MK’da Adli Tıp, İstismar, Epidemoloji, Kemik Yaşı Tespiti, İşkence ve bunlara ilişkin uygulama raporlarının
incelenmesinden ibarettir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Programdan mezun olan öğrenci adli tıp ve ilişkili alanlarda bilgi sahibi olup, bilimsel araştırma, planlama yapma ve sonuçlarını yorumlayabilme, alanında yaratıcı düşünce ve sorun çözme becerilerine sahip olur.
2) Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde adli tıp bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
3) Adli Tıp’ın ilişkili olduğu Adli Biyoloji, Genetik, Toksikoloji, Kriminalistik gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
4) Adli Tıp alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir.
5) Adli Tıp alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.
6) Olay yeri incelemesi ve ölü muayenesi, Adli olgu muayenesi ve rapor yazma, otopsi yapma becerilerine sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma etiğine uygun davranır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir.
2) Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adli Tıp, Tanım ve Kavramlar Türk eğitim sitesi F Klavye Uygulaması F Klavye Ders Kitabı
1) Adli Tıp, Tanım ve Kavramlar Türk eğitim sitesi F Klavye Uygulaması F Klavye Ders Kitabı
1) Adli Tıp, Tanım ve Kavramlar Türk eğitim sitesi F Klavye Uygulaması F Klavye Ders Kitabı
2) Türk Ceza Kanunun’da Adli Tıp, Türk Medeni Kanunun’da Adli Tıp, İstismar Çocuk Zihinsel Gelişimi, Akıl Hastalığı, Adli Psikiyatri, İstismar Tanımı ve Kavramı, Epidemiyoloji konularına ilişkin ön okumalar
3) Epidemiyoloji, İstismar Tanısı, Cinsel İstismar Epidemiyoloji de Anne, Baba ve Çocuk, İstimal tanısı ve cinsel istismar konularına ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yenipınar Berberoğlu. Filiz, Akbaba Murat, Adli Tıp Hukuku Dersleri 3.Baskı Seçkin Yayınları Ankara 2021.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

9

11

10

12

14

13

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %