Harita ve Kadastro
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MAC104
Ders İsmi: Çevre ve Kentleşme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NUR SEDA ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NUR SEDA ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çevre ve çevre sorunları, çevre kirliliği, Türkiye'de Anayasal Yönetim Planı, İmar ve Kent bilgisi, Türkiye'de kentleşme süreci, kentsel dönüşüm ve uygulamaları
Dersin İçeriği: Çevre ve ekosistem, çevresel atıklar, çevre yönetimi, imar bilgisi, kentleşme, kentsel dönüşüm ve arazi politikaları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çevre ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur
2) Çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki nedenleri ve kirletici kaynakları öğrenir
3) Atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur
4) Çevresel kalkınma planları hakkında bilgi sahibi olur.
5) Türkiye’de kentleşme ve kentsel dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Çevrenin tanımı, Çevre öğeleri, ekosistem ve çevrebilim Ders notları
2) Çevresel atıklar Ekoloji ve Çevre Sorunları, Prof. Dr. Y. Muslu. Çevre Koruma, Doç. Dr.Hüseyin Erkul.
3) Çevre yönetim bilgisi
4) Doğal kaynaklar ve çevre sorunları
5) Çevre koruma ve çevre sağlığı
6) Çevresel kalkınma planları ve ödev sunumları
7) Kavramsal çerçeve: Kent, kentleşme ve kentsel yönetim Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge kitapevi
8) Ara Sınavlar
9) Türkiye’nin yönetim yapısı merkezi yönetim ilkesi, yetki genişliği, yerinden yönetim ilkesi, belediyeler
10) Plan türleri İmar Bilgisi Planlama-Uygulama-Mevzuat, Prof.Dr. Ferruh Yıldız, Nobel yay.
11) Kentsel dönüşüm ve arazi kullanım politikaları
12) Kentsel dönüşüm eylem planı
13) Kentsel tasarım
14) Kentsel dönüşümde proje tasarımı ve uygulama süreci
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ekoloji ve Çevre Sorunları, Prof. Dr. Y. Muslu. Çevre Koruma, Doç. Dr.Hüseyin Erkul.
Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge kitapevi.
İmar Bilgisi Planlama-Uygulama-Mevzuat, Prof.Dr. Ferruh Yıldız, Nobel yay.
Diğer Kaynaklar: Ders notları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar.
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır.
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer.
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır.
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. 5
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. 5
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur 5
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır 5
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer.
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. 5
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100