Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Desen kavramının görsellerle açıklanması. |
- |
2) |
Temel kompozisyon, kağıda yerleştirme, oran- orantı, ölçü alma yöntemlerinin uygulamalı atölye ortamında çalışılması. |
- |
3) |
Eskiz, etüd, kroki, desen kavramlarının açıklanarak uygulamalı devam edilmesi. |
- |
4) |
Çizgi çalışması (Değişik malzeme ve araç gereç kullanarak ) |
- |
5) |
Çizgi değerlerinin geçmiş ve yaşayan ustaların eserlerinden gösterilerek açıklanması. |
- |
6) |
Basit geometrik formlardan oluşan objelerin bir kompozisyon içinde ele alınarak çalışılması, ardından öğrencilerin katılımıyla ortaya çıkan işlerin değerlendirilmesi. |
- |
7) |
Serbest perspektif, tek kaçış noktalı perspektif, çift kaçış noktalı perspektifin uygulamalı anlatılması. |
- |
8) |
Vize sınavı |
- |
9) |
Cansız modelden perspektif çalışması yapılması. |
- |
10) |
Perspektif çalışmalarının sokak ve meydanlarda, tarihi mekanların iç ve dış mekanlarında uygulamalı yapılarak öğrencinin aynı zamanda çevre ve tarihi farkındalığını yaratmak amaçlanır. |
- |
11) |
Canlı modelden desen çalışması için ön bilgiler ve hızlı etütlerle ön hazırlıklar. |
- |
12) |
Canlı modelden değişik malzemelerle ( Karakalem, pastel, füzen, yağlı boya, akrilik, kolaj, çini mürekkebi) çalışma. |
- |
13) |
Canlı modelden el ayak ve portre ayrıntı çizimler. |
- |
14) |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların bir bütün içinde değerlendirilecek biçimde konularak verilerek kompozisyon çalışmaları yapılması. |
- |
15) |
FİNAL SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
[1] Ching, F. (1990). Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
[2] Lupton, E.; Phillips, J.C., “Graphic Design: The New Basics”, Princeton Architectural Press, 2008.
[3] Ambrose,G., “Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü”, Literatür yayınları, 2010.
[4] Genç, A.; Sipahioğlu ,A., “Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınları, 1990.
[5] Christopher, H.(2012).Basic Drawing Made Amazingly Easy,Watson-Guptill
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. |
5 |
3) |
Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. |
5 |
5) |
Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 |
6) |
Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. |
4 |
7) |
Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
3 |
8) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. |
4 |
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
5 |
10) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
11) |
Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. |
3 |
12) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. |
4 |