Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD103
Ders İsmi: Desen I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TURAN ASAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. TURAN ASAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini, var olan yapıcı, yaratıcı ve yorumlayıcı yeteneklerini uyarmak, tasarımsal düşünce biçimine uygun hale getirmektir.
Dersin İçeriği: Kompozisyon, oran orantı, ölçü, çizgi, renk, leke ve perspektif çalışmaları ile öğrencinin kişisel anlatım olanaklarını oluşturabilmelerini ve kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1-Her türlü çizim/doğrusal anlatım tekniklerini uygular
2) 2-Doğrusal anlatım tekniklerini modelde uygular
3) 3-Oran ilişkilerini kavrar
4) 4- Şekildeki hareketi yakalar
5) 5-Şekilde hareket ve denge ilişkilerinin kullanılmasının sağlar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Desen kavramının görsellerle açıklanması. -
2) Temel kompozisyon, kağıda yerleştirme, oran- orantı, ölçü alma yöntemlerinin uygulamalı atölye ortamında çalışılması. -
3) Eskiz, etüd, kroki, desen kavramlarının açıklanarak uygulamalı devam edilmesi. -
4) Çizgi çalışması (Değişik malzeme ve araç gereç kullanarak ) -
5) Çizgi değerlerinin geçmiş ve yaşayan ustaların eserlerinden gösterilerek açıklanması. -
6) Basit geometrik formlardan oluşan objelerin bir kompozisyon içinde ele alınarak çalışılması, ardından öğrencilerin katılımıyla ortaya çıkan işlerin değerlendirilmesi. -
7) Serbest perspektif, tek kaçış noktalı perspektif, çift kaçış noktalı perspektifin uygulamalı anlatılması. -
8) Vize sınavı -
9) Cansız modelden perspektif çalışması yapılması. -
10) Perspektif çalışmalarının sokak ve meydanlarda, tarihi mekanların iç ve dış mekanlarında uygulamalı yapılarak öğrencinin aynı zamanda çevre ve tarihi farkındalığını yaratmak amaçlanır. -
11) Canlı modelden desen çalışması için ön bilgiler ve hızlı etütlerle ön hazırlıklar. -
12) Canlı modelden değişik malzemelerle ( Karakalem, pastel, füzen, yağlı boya, akrilik, kolaj, çini mürekkebi) çalışma. -
13) Canlı modelden el ayak ve portre ayrıntı çizimler. -
14) Dönem boyunca yapılan çalışmaların bir bütün içinde değerlendirilecek biçimde konularak verilerek kompozisyon çalışmaları yapılması. -
15) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: [1] Ching, F. (1990). Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: [2] Lupton, E.; Phillips, J.C., “Graphic Design: The New Basics”, Princeton Architectural Press, 2008.
[3] Ambrose,G., “Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü”, Literatür yayınları, 2010.
[4] Genç, A.; Sipahioğlu ,A., “Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınları, 1990.
[5] Christopher, H.(2012).Basic Drawing Made Amazingly Easy,Watson-Guptill

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. 5
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. 5
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. 5
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. 4
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 3
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. 4
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 5
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. 3
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %