Dersin Amacı: |
Ders, öğrencilere küreselleşmeye farklı bakış açıları ve uluslararası ilişkilerin değişen dinamikleri hakkında bilgi verir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders küreselleşme ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları sunar. Bu derste ele alınacak konular arasında küreselleşmenin temel kavramları, uluslararası toplumun evrimi, dünya siyaseti teorileri, küresel güvenlik, küreselleşme ve uluslararası politik ekonomi, toplumsal cinsiyet politikaları, küresel siyasette ulusötesi aktörler, küresel çevre politikası, terörizm, milliyetçilik, bölgecilik ve küreselleşme, insan hakları ve küreselleşme ve soğuk savaş sonrası düzen vardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
2) |
Küreselleşmeyi Kavramsallaştırmak |
|
3) |
Uluslararası Toplumun Küreselleşmesi |
Baylis et al. (2008) |
4) |
Uluslararası İlişkiler Teorileri ve Küreselleşme |
Baylis et al. (2008) |
5) |
Küreselleşme ve Ulus Devletler |
Baylis et al. (2008) |
6) |
Küresel Güvenlik |
Baylis et al. (2008) |
7) |
Küreselleşme ve Uluslararası Politik Ekonomi |
Baylis et al. (2008) |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Uluslararası Rejimler |
Baylis et al. (2008) |
10) |
Küresel Politikada Ulusötesi Aktörler |
Baylis et al. (2008) |
11) |
Küresel Çevre Politikaları |
Baylis et al. (2008) |
12) |
Cinsiyet ve Küreselleşme |
Baylis et al. (2008) |
13) |
Bölgeselcilik ve Küreselleşme |
Baylis et al. (2008) |
14) |
Küreselleşme ve Soğuk Savaş Sonrası Düzen |
Baylis et al. (2008) |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
|
|
2) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
|
3) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma |
|
4) |
Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması |
|
5) |
Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması |
|
6) |
Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi |
|
7) |
Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak |
|
9) |
Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak |
|
10) |
Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak |
|
11) |
Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
|