Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Kavramsal Çerçeve
|
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
2) |
Kavramsal Çerçeve |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
3) |
Dış Politikada Teorik Yaklaşımlar |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
4) |
Dış Politika ve Rasyonalite |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 201
|
5) |
Sistem Yaklaşımı |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
6) |
Karar Alma Süreci |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
7) |
Bürokratik Siyaset Yaklaşımı |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Dış Politikada ve Resmî Kurumlar
|
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
10) |
Devlet-dışı aktörler ve Sosyolojik faktörler |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
11) |
Uluslararası Faktörlerin dış politikada etkisi |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
12) |
Liderlik ve Psikolojik faktörler |
• Ertan Efegil, Dış Politika Ders Notları, Gündoğan Yayınları, 2018
• Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Der Yayınları, 2019
|
13) |
Sunum ve Ödevler |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
|
|
2) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
|
3) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma |
|
4) |
Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması |
|
5) |
Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması |
|
6) |
Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi |
|
7) |
Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak |
|
9) |
Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak |
|
10) |
Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak |
|
11) |
Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
|